Nervös förväntan

Trollen återvänder. De underbaraste och finaste jag har. Bella anlände med spänd förväntan. Med en fotbollslust. Adrian med en sårad bröstkorg. Med en lätt deppad inställning till att inte klara av en fotbollsmatch.

Middagen serverades. Avnjöts. Dejten med Mr Dish avstyrdes bestämt. För att styra lillgolfen mot ännu en fotbollsmatch. En mattrött dotter somnade i framsätet. Sonen lyckades avstyra deltagandet genom att lirka sig med fadern i några timmar.

Förlust har efterföljts av förlust. Under denna säsong har småttingarna i Bellas lag vunnit en gång. Till i kväll. Då kom tvåan. De vann. De spelade storstilat. Klara var fokuserad. Hon sprang! Kämpade. Kastade inkast. Slog hörnor. Slog till och med en frispark. Heja heja! 7-2. En skön känsla infann sig på vägen hem. Lyckan fick henne att hålla sig vaken hela vägen.

Efter duschen. Efter kvällsmålet. Vi kröp ner i sängen. Läste en bok. Varannan sida. Förutom i slutet. Då ville hon läsa hela uppslaget. Då la jag fram frågan hur det kändes. Ville att hon skulle berätta inför i morgon. Hur känslan att komma till skolan själv för första gången. För fadern jobbar på annan ort och jag… Jag jobbar förstås… Lite små pirrigt. Så förklarade hon det. Med en liten min som sa: Det är synd om mig. Pussade henne på den lite småtjuriga munnen. Bad henne berätta för mig vad hon minns från sommaren.

Simba, kaninen. Älven och gummibåtarna. Piteå och äventyrsbadet. Burträsk och morbror och moster och fölet. Kågecykeläventyret. Allt badande. Minigolfandet. Golfandet…

Sonen:

Simba. Älven, mamma du måste skriva upp var vi åkte. Kan vi inte åka igen? Golfandet. Piteåäventyret. Badandet. Att kunna cykla till alla kompisarna. Åh vad jag längtar efter dem. Att vara med dem på rasterna…

Mitt i allt så är det trots allt en nervös förväntan. För visst längtar båda. Visst ser de fram emot det. Men lite nervöst är det också.

Satt och chattade i kväll. Fick frågan: Hur känns det? Bra, svarade jag. Bra! Längtar verkligen efter dem. Att återigen få interagera med de som är kvar. De som finns nya. Ser fram emot nya dagar. Nya utmaningar. Har nervös förväntan minus det nervösa. Eftersom jag vet vem jag möter detta år. Eftersom jag känner att de jag längtar efter har alla en nervös förväntan…

Kram Anna

2 thoughts on “Nervös förväntan

  1. Vad roligt för dom med vinst!! Grattis grattis!! Det var dom så mycket värda.

    Varannan sida läsning…det var ett intressant sätt att läsa på;) Härligt med deras fina sommarminnen…dom ska man spara längst in och plocka fram när dom som bäst behövs.

    Här dröms det vidare…
    Kramar

Kommentera

