Glöden i ögat

Att få utmaningar. Så där lagom. För att driva sig framåt. Utvecklas. Finna nästa steg. Det tror jag på. Rejält!

Idag fick jag kommentaren att det lyste i ögonen. Glimmade till. Att ha glöden i ögat. Det är ett bevis att man brinner för något. Det är så skönt att känna att efter sommaren få brinna igen!

Vet att jag kommer fixa detta år! Vet att jag kommer ta dag efter dag. Vet att jag kommer få beta av vecka efter vecka. Men är glöden där. Då går dagarna av bara farten.

Är en energisparare. Drar till mig all den energi som ges. Den sparas. Den bevaras. Till en annan dag. En dag där reserven är ett måste. Idag fick jag tillsatt energi. Bara av att se. Bara av att höra. Höra glädjen. Höra förväntningarna. Känna atmosfären. Energigivaren behövs i mitt liv!

Har idag omfamnats av barn efter barn. Kramat dem en efter en. De man inte sett på länge. De som springer över skolgården för att få ett kärleksbevis. Ett bevis på att vi har kvar vår gemenskap.

Fick idag frågan:

Stannar du kvar Anna…

Det var så skönt att viska i hans öra:

Ja. Jag stannar.

Han ryckte lättat på axlarna och strosade iväg över skolgården till de andra barnen. Jag stod kvar och glöden i ögat ökade..

Kram Anna

3 thoughts on “Glöden i ögat

  1. Visst är det ett härligt jobb vi har! Jag är säker på att du är en stor energigivare precis som Imse säger, positiv och med glöd för varje barn.

    Kram och trevlig helg!
    Å

  2. Tack du hjärtans vän som frågar. Det är bra och fullt upp med fixande och lite allt möjligt…du vet.

    Barnen känner sig trygga med dig, Anna och det ska du vara så stolt över. Tack för ditt mail<3. Svar kommer snart.
    Varma kramar till dig min vän

Kommentera

