Snabbt svar

Att startsträckan på de hastiga kommentarerna skulle vara rekordkort. Det anade jag. Att de rapida orden skulle finnas där när de hastiga kommentarerna attackerade. Hoppades jag. För jag ville ju inte känna att jag legat av mig i sommar.

Det skulle visa sig onödigt att oroa sig. För jag hann knappt innanför dörrarna innan de smattrade uttalanden mötte mig. Vilket lockade i gång de flinka svaren. YES! I´m back! He he he! Att känna ordkriget vibrera i personalrummet. Att ladda före varje attack. Att finna sig snabbt och virilt i varje tänkbar och otänkbar situation. Det får mig på tå. Det får min hjärna att fungera på topp!

Ordtvisten är ett gödsel. Ordstriden är min väckarklocka. Ordkampen får mig starkare. Tack vare att kriget genomförs med de bästa kollegornas underbart kärleksfulla ordval och meningssvängar. Det är fantastiskt att vara tillbaka. Det känns bra att återigen stå i startgroparna för ett läsår. Förhoppningsvis så ska det dyka upp fler kommentarer.

Att ordstriden kan skapa lite felaktiga vridningar i min hjärna. DET vet jag. Men anade inte att jag skulle såpa igen mitt svar att det kom på vägen hem!! Skäms!

För jag sitter i min lillgolf. Då kom en kommentar.

Aha! Nyvaxad…

Hade jag varit i toppform hade jag självklart svarat!

Du vet hur man smickrar en kvinna.

Och strykt mig över benen. Men icket! Det kom jag på i bilen. På E4:an. För visst hade det varit rätt kommentar från mig… Grrr. Måste skärpa mig! 😉

Kram Anna

Kommentera

