Sista semesterdagen

Vaknade och vågade knappt röra mig. Förstod direkt att det hade gått bra i natt. Att båda barnen sovit gott på de alvedontabletterna. Men så var det dags. Att försöka röra på lekamen. Oroade mig lite smått. Satte mig upp för att se vad klockan var. Gick fint. Visarna visade på kl 6. Tick tack. Min semesterklocka måste ha gått sönder. För de två senaste veckorna har jag vaknat tidigare och tidigare. Vaknat. Inte stigit upp. Men denna morgon skulle jag försöka resa mig. Tog ett djupt andetag och… Reste mig. Det gick bra. Inga ömma muskler på ben, armar eller bak. Visst kände jag av sadeltrycket. Men inget som var nåt att oja sig för.

Kikade på temperaturen. Den bådade gott. Såg solen och tyckte att morgonen började bra. Fick in en rejäl smäll med flugsmällan. Lade mig ner och läste. Sista semestermorgonen. Bestämde mig en stund senare att somna om. Vaknade en timme senare med darlings liggande på varsin sida. De hade med sig en bok och låg och läste. Jag njöt.

Frukost till läsarna och jag på en promenad i hettan. Svetten lackade. Nej korrigering. Svetten forsade. Men jag och CS fixade rundan. Jag valde en liten genväg eftersom barnen var ensamma själva. De valde då att lämna den svettiga mamman alldeles själv med sin kaffekopp för att cykla till kompisar. Ensam med bortstädning, diskning och toarengöring.

Vad valde jag? Jo solen ute. Packade badkläder och återsåg Kåge. Men denna gång i bil. Trots att Adrian gärna ville återuppleva gårdagens strapats på cykeln. Men jag ansåg att det skulle bli lite föööör mycket cyklande på två dagar.

Badande. Solande. Fikande. Vi mådde gott. Vi träffade kompisar. Både mamman och barnen. Vi avslutade den soliga härliga dagen med en slush. För att återvända till lägenheten. 31 grader inne. Det blev till att tillbringa eftermiddagen i bikini. Både ute och inne. För att överleva…

Det var en varm solig underbar sista semesterdag. Lugnande på nåt vis. Denna kväll har vi laddat. Laddat för morgondagen. Lagt barnen tidigare. För i morgon ska vi upp för att heja fram Adrian på fotbollscup. Sista helgen innan jobbet. Men DET är inget JAG oroar mig för.

Kram Anna

3 thoughts on “Sista semesterdagen

  1. Det låter som du fick en perfekt sista semesterdag:). Tänk så fort tiden går…och nu väntar arbetet snart igen.

    Vad kul med skönsång;)! Det är ju så roligt att få kvittra till det lite då och då. Stämbanden brukar vara lite trötta dagen efter hos mig:).
    Varma hjärtekramar till dig

  2. Å, vilken härlig dag! Här har det inte varit så dåligt heller. Har verkligen njutit av solen å värmen. 😉 Sista semesterdagen för oss oxå.
    Kramen, Maria

Kommentera

