Fnitter i skogen

Laddad till tårna. Kände mig så förväntansfull. Nästan lite fööör förväntantsfull. Det är ju då det brukar riktigt bli ett platt fall. Och hur tråkigt som helst. Så jag styrde lillgolfen mot mina stora förväntningar. I klädd en klockad kjol och med 150 kr på fickan. Visste var jag skulle. Visste vad jag ville. Hade samma fina sällskap som sist. Minus bullarna som skulle lämnas hemma. Denna gång var matutrustningen frukt och Loka.

Det var fortfarande ljust ute när vi parkerade i skogen. Lämnade glasögonen i bilen. Gick med ett lätt nervöst pladdrande mot den pulserande musiken. Highlights.

Fann mig sitta vid sidan av. Missade de tre danserna med den stora skylten Damernas. Vet ju av erfarenhet att när Herrarnas lyser är det bara att sitta kvar. Så vi lutade oss tillbaka och surrade tills mina väninnor blev uppbjudna. Så det var bara att sitta och småsjunga för mig själv. Men sur och tvär. Nej inte när musiken går. Inte när ett mygg letade sig fram. Inte när Damernas började att lysa. Jag letade mig in på dansgolvet och såg en man passera mig. Jag vände mig och och bjöd upp. Å sen bjöd jag upp. Å sen bjöd jag upp. Sen var jag nöjd!

För att få dansa sex låtar på raken. Då kan man behöva en paus. En paus att torka framsidan på tröjan. För i närkontakten så svettas man. Men framförallt så svettas männen. För min baksida på tröjan var torr.

Herrarnas nr 1. Herrarnas nr 2. Herra… Va? Vill du dansa? Oki… Kors i all sin dar. JAG blev uppbjuden… Sen bjöd jag upp. Å bjöd upp. Å bjöd upp. Å blev uppbjuden å uppbjuden… Det var trevliga danskavaljerer. Det var lagom mycket folk så det var ganska lättdansat. Det var ögongodis på scen.

Snabbt var det paus. Vi smög tillbaka till lillgolfen som stod ute i den mörka skogen. Svettig som resterande dansare. Men nu svettades jag runt om. Inte mig emot egentligen. Men det var skönt att bege sig ut i friska luften en stund. Fram med frukten. Fram med vattnet. Blev bjuden på en otroligt god macka. Å en till… Fann att våra kroppar som dansat några timmar avgav fukt. För det blev immigt på rutorna. Fnittriga som vi var så flög ju fantasin i väg. Immiga rutor i skogen i kombination med fnitter. 😉

Efter en fantastiskt bra start så kunde det ju bara bli sämre. Tyckte jag. Med den vanliga turen alltså… Men icket! Det blev en otroligt bra avslutning. Fortsatte dansa. Fortsatte att bli uppbjuden. JAG! Till och med så att det fanns en kille som bjöd upp mig en gång till. Notera! Det har ju aldrig hänt förr!

Men idag känns det i kroppen. För trots att jag drack vatten. Så sa mitt huvud att jag behövde Resorb. Trots att jag stretchade så sa mina ben. AJ! Så tänk vad nykterstyrdans påminner om en rejäl alkoholbaserad fest! Minus ett dåligt samvete/ånger! Haha!

Kram Anna

Kommentera

