Flugpiiiip

Semester. Jag har faktiskt fortfarande semester. Vill att ni har det i minnet under detta inlägg. För de som igår läste nedanstående inlägg minns att jag vaknade tidigt i går. Skrutt tidigt! Klockan sex. Men med den inspirationen och den skrivglädjen så gjorde jag det med ett leende. Ett leende!!

Så i går var jag trött. Trött i ögat. Trött i huvudet. Trött i kroppen. Så jag somnade i soffan. Vaknade till vid tolv. Gick och lade mig. Somnade innan huvudet landade på kudden. Ja nästan i alla fall. Och sov. Sov med de underbaraste drömmar.

Vaknade av ett kittlande på benet. Försökte vifta bort det som kittlade. Då började det att kittla på armen. Vift. På andra armen. Vift. Då hörde jag surret…
I
Flugpiiiip!!! (Sonen efterapar svordomarna på detta sätt… bättre än att han svär rakt ut.) Efter jag gömt min kropp under täcket och insåg att flugan började klättra på mitt ansikte. Så kravlade jag mig upp. Tyst ilsket. Smög mig in till vardagsrummet. Fann där flugsmällan. Återvände till brottsplatsen. Satte mig på flugpass. Den lille flygande fienden satte sig på dotterns säng. Smög mig tystare än den rovlystne jägaren på savannen. Siktade. Smällde. Skrattade. För vad hände?? Missade jag?

Jag fann mig själv sitta på sängen med halva flugsmällan i handen. Flugan levde. Han skrattade säkert han med. Flugpiiiip. Lade undan den numer kallade flugpinnen. Gick och hämtade en tidning. Avslutade jakten med ett segerleende. La mig igen. Men insåg snabbt att somna om skulle inte ske. Tog min bok och läste tills dimman lagt sig. Tills solen började värma dagen. Å jag tömde en lampa på flugans döda vänner…

Kram Anna

2 thoughts on “Flugpiiiip

  1. Jag behöver ju inte säga mer än att jag instämmer. Du vet ju redan att jag hatar alla djur 😉
    Men en Varulv är ju inget djur väl? Kram kram

  2. jag börjar jobba på måndag å hua känns riktigt skrämmande att veta att det dröjjer ett helt år innan nästa långledighet,
    men men bara man kommer igång igen så brukar det kännas rätt kul,
    När börjar du?
    å fyy att vakna av en sån liten rackare,usch tänk att de kan låta så himla högt de där små 😉
    ha en gooo fredag

Kommentera

