De finaste raraste gullungar

Semester. Började med ett underbart väder. Nervarvning inför sommaren. Mys i solen och bad i både kallt och varmt vatten. Solen smekte kroppen. Nöjt. Ett underbart liv. Snusa på de småliven som håller på att växa så att det knakar. Växa så att den lilla tvåan spricker i sömmarna. Ser på dem. De behöver nåt större. Men var är jag på väg. Var ska jag ta vägen…

Plötsligt var jag ensam. De finaste gullungarna var hos sin far. Sommaren var på topp. Värmen var hög. Kände mig lycklig. Trevligheter växlades med trevligheter. Hann även med att vara ensam. Sitta själv i soffan. Njuta av tystnaden. På mina 62 kvadrat…

När veckan gått. När nästa barnfria vecka påbörjades. Byttes trevligheter mot trevligheter. Ensamma stunder mot härliga stunder. Vänfyllda stunder mot pratiga stunder. Nöjt av dem alla.

Så kom den sista helgen. Den som nära på aldrig tog slut. Väntans helg. Soffans helg. En påminnelse om att det kommer en höst. För kallare på kvällen blev det. Hösten är min absoluta favoritårstid. De underbara höstkvällarna. De svala vackra dagarna. Då mår jag som allra bäst.

Söndagen öppnade sina ögon tidigt. Valde att ligga kvar och läsa en bok. Eftersom dagen visade sig vara en av de blötaste. Fann mig gå runt och städa. Fann mig sätta mig ner med min gitarr igen. Bara njuta. Längta. För åh vad hjärtat saknade två bitar. De finaste raraste gullungar…

Väl hemkomna så kunde jag inte låta bli att snusa. Kunde inte låta bli att lyssna. Kunde inte låta bli att titta. Kunde inte låta bli att berätta hur jag längtat…

Nu känner jag mig hel. Nu känner jag mig fullkomlig. Även fullkomligt utvilad. Känner mig som den supermor jag kan klara av att vara. Nu när jag haft en lååång vilotid. En härlig förströelse tid. I en hel vecka får jag rå om dem. En hel vecka ska vi rå om varandra. De finaste raraste gullungar… De som växer så att det knakar. De som växer så att jag bör börja kolla efter en större lägenhet… Ingen som har en över?? 🙂

Kram Anna

3 thoughts on “De finaste raraste gullungar

  1. Att längta är bra! Att göra nånting värdefullt för sig själv under längtans tider är verkligen att göra det bästa möjliga! Och att sen njuta helhjärtat när de kommer känner de säkert att du gör. Vilken gåva till barnen! Och till dig själv!

    Kram,
    Å

  2. Förstår att det är underbart när barnen kommer till dig.

    Hoppas du hittar en större lägenhet, barn behöver ju mer och mer plats.
    Kram

  3. härligt du haft det och va skönt de är hemma hos dej, när mina va små innan de fick välja själva bodde de hos sin pappa idag har de valt att va hos mej av olika anledningar,
    jag lärde mej aldrig njuta av ensamheten för mej var saknaden så stor så jag hittade på saker hela tiden barnen va hos sin pappa för att få tiden att gå
    men nu kan jag njuta av dem varje dag:)
    kram

Kommentera

