Vädurslik träkanin…

Den kinesiska astrologin

Kanin och trä… :S Kan det vara något att vara född i. Satt och kollade på Birthday.se och knappade in mig själv. Intresserat så fann jag följande…

Personer som har dessa tecken är födda under dessa perioder:

1915 feb 14 – 1916 feb 02 (kinesiskt år: 4613)
1975 feb 11 – 1976 jan 30 (kinesiskt år: 4673)

Typiska egenskaper för en kanin är:

Fredsälskande, listig, förståndig, perceptiv.

Typiska egenskaper för elementet trä är:

Solid, omtänksam, generös

Kombinerat med stjärntecknet…

Väduren (21 mars – 19 april)

Eldens natur är att vara energisk, entusiastisk och positiv

Nyckelord: Impulsivitet, vrede, mod, energi, skarpsinne, ledarskap, intelligens
Färg: Röd
Metall: Järn
Stenar: Ametist och diamant

Som zodiakens första tecken påminner Vädurens natur mycket om barnets. Alltför uppriktig för att vara finkänslig, tapper och orädd, (råkar ofta ut för olyckor av brand och skärkaraktär), hett temperament som dock är snabbt övergående, kvicktänkt men inte alltid logisk. Vädurens livliga, översvallande natur gör honom till en stimulerande kamrat. Ofta krävande och vill få sin vilja igenom. Stark könsdrift och sinne för romantik.

Lämpliga yrkesval: Sådana som är utmanande, ex. Läkare, militär, racerförare, ingenjör, psykolog.
Fysiska kännetecken: Rak grekisk profil och skarpa ögonbryn i form av ett upp och nedvänt V.
Känsligaste kroppsdel: Huvudet

Det kan man tolka till mig… 🙂

Kram Anna

3 thoughts on “Vädurslik träkanin…

  1. Jag ska alldeles på direkten gå in och kolla mitt tecken…vad spännande! Undrar vad det kan vara…

    Förstår att du lider av värmen…det gör jag med men jag har havet som svalkar vid min sida.
    Varma kramar hjärtevännen

  2. Jag är Oxe och elementet Vatten. Stämde ganska bra faktiskt, envis och kreativ bland annat….. 🙂

    Å

  3. Måste genast gå in och kolla mina kinesiska tecken……
    Hoppas att jag inte blir en gris eller nåt 😉

    Kram,
    Å

Kommentera

