Magbullar och dolda magmuskler…

Varmt. Fortfarande. Men tack och lov har värmen haft medföljande vindar. Riktiga sommarvindar. Jag med Min Sjukdom älskar detta väder. Att sitta i solen och njuta. Att kunna sitta i solen och njuta tack vare de svalkande vindarna. Det är verkligen underbart. Annars tror jag att jag hade kriverat.

När jag och CS tog en kvällspromenad fick vi rapporter om att det var plus 21 grader. Inte konstigt att jag valde ett linne och shorts till motionskläder. Även om linnet var åtsittande. Så pass åtsittande att magens bullar verkligen visades… För inte har våren varit snäll på upptrappningen och uppladdningen inför Beach2010. Det är bara att inse. Magmusklerna är verkligen dolda. Magmusklerna har faktiskt haft en ceremoni kallad begravning… :S

Men på promenaden diskuterades detta problem. Att hålla en begravning för magmusklerna borde vara onödigt. Egentligen. För viss ska de finnas där under. De borde få jobba lite. Så nu ska jag försöka aktivera kroppen. Fastän det är på tok försent för denna sommar. Men jag vet ju hur mycket bättre jag mår när jag rör på mig. Det viktiga är att känna efter. Så jag inte blir alltför ivrig. Att jag vill allt för mycket. Lagom är bäst. Bara jag tar mig ut!!

Så nu ska jag försöka undvika de goda kakorna och verkligen sätta i mig en massa vatten och kanske unna mig en frukt. Allt för att undvika göda magbullarna…

Kram Anna

2 thoughts on “Magbullar och dolda magmuskler…

  1. Själv har jag varit och tränat ikväll för första gången på läääääänge (och nu sitter jag och äter chokladtårta……) Fördelen med åren som går är att man kanske förlåter sig några magbullar!?

    Kram,
    Å

  2. jaa visst har vi haft det varmt, tropisk värme till och med!! I lördags var nog kulmen, fick anstränga mig för att inte klaga över värmen!!Önskar dig en fortsatt trevlig vecka! Kramiz

Kommentera

