Kvinnligt…

Är en 35 årig kvinna. En kvinna som oftast sätter sina två hjärtan i första rummet. Rakar benen och gör tafatta försök att fixa till sitt spret till hår. Letar i sin garderob efter något att ta på sig. De kläderna ska vara användbara och sköna. Det är kanske det som jag gör som är kvinnligt…

Så idag när jag passade på att handla. Gick igenom hela det nyrenoverade och tillbyggda livsmedelsaffären. Stod beredd att betala. Då var det nåt som fick mig att vända om. Ett infall. Behövde något mer. Egentligen nya solglasögon, men de fann jag inte. Utan hamnade vid en hylla med rakhyvlar. För kvinnor. Har jag aldrig någonsin ägt. Jag fann ett handtag med 4 blad. Och raklödder för de kvinnliga benen. Lade ner dem i korgen. För att sen hitta en nagelfil.

Gick med snabba steg till kassan. Nöjd över mina val. Tog även en veckotidning med kryss. Så till i morgon så kommer jag att kunna sitta på balkongen och lösa kryss med vackert rakade ben och väl filade naglar. Kanske det till och med kommer de att lackeras! 😉 Det är kvinnligt det!

Kram Anna

Kommentera

