L E D I G…

Så var det dags… Att plocka hem Foppatofflorna och lägga bort nycklarna för detta läsår. Som jag gör varje år. För foppisarna ska användas i sommar. Det ska inte nycklarna. De läggs i byrålådan så jag vet var de är när upptrappningen sker. Söndagen före första arbetsdagen.

Nu kommer kroppen hinna i kapp. Nu kommer tröttheten slå med järnhand och jag kommer kunna lyssna på den. Låta den bestämma att behövs det sova så får det sovas. Nu kommer jag ta dagen som den kommer. Njuta de stunder lugnet infinner sig. Gripa dagen när erbjudande finns. När förslagen känns lockande.

För nu är jag verkligen ledig. Jo jag vet att det är ett långt uppehåll i arbetet. Jo jag vet att jag kommer längta tillbaka innan sommaren är slut. Jo jag vet att jag älskar mitt jobb. Jo jag vet att jag kommer njuta av dagarna jag kallar sommar.

Ledig. Känn på det ordet. Ledig. Njut av dess doft. Ledig. Smaka på dess sötma och sälta. Ledig. Visst hör ni den underbara melodin? Ledig.

För visst har jag nynnat och skrattat idag. Visst har jag dansat några extra steg. Visst har jag njutit extra av smakerna jag intagit.

Ledig. Semester. Ferie. Sommarlov. Kalla det vad du vill. Jag kommer sova länge i morgon. Sen ska jag packa barnens hajkväskor. För på deras första sommarlovsdag ska de följa sitt favoritfritids till Skatans strand. Sova i militärtält. Njuta av sin första dag. Ledig…

Så nu blir det nog mer aktiviteter på bloggen. Att mitt i lugnet finna inspirationen att skriva. För jag har skrivit. Men inte publicerat. Jag har använt pennan… å jag har suttit och läst igenom… Det känns lite konstigt att sitta och läsa igenom dikterna. Lite som en utomkroppslig erfarenhet. Fick veta att jag MÅSTE samla allt på samma ställe… Åh messan! Du är inte ensam som gormar på mig! 😉 De har börjat IRL oxå… Men jag lovar. Nu när det är ledigt länge. Då ska jag ta mig i kragen. Då ska jag samla allt på ett och samma ställe för att sen säkerhetskopiera det… Nu när jag är L E D I G!!!

Kram Anna

2 thoughts on “L E D I G…

Kommentera

