Sniffar ledighet…

Känner doften av syren och hägg i näsan. Känner solens varma strålar mot min kind. Ser barnens förväntansfulla ögon inför det stundande sommarlovet. Lyssnar på Den blomstertid…

Sen är det dags. De sjunger ”Ingen klocka ringer mer…” Rusar ut. Får sin glass. Sommarlov! I alla fall för många. Glada lyckliga ungar. Föräldrar som inom snar framtid får semester.

Själv sniffar jag på ledigheten. Vet att den kommer alldeles strax. Den låååånga ledigheten. Den lediga stund där man kan sova länge. Njuta av de stunder som saknar stress. Leva livet när livet är som bäst…

Så jag sniffar på ledigheten innan den börjar. Jag sniffar på ledigheten i dess linda. Sen kommer jag att insupa hela min semester… I ett enda sniff!!!

🙂 Kram Anna

Kommentera

