Klagan från foten

Ska man vara fin får man lida pin.

Det vet jag. Har hört det förr. Har verkligen sagt det förut. Till andra. Till mig själv. Intalade mig själv att ta tennisskorna. Tog tennisskorna. Anlände hos tjejerna. Hade en otroligt trevlig kväll. Sen hände något. Mitt förutbestämda val fick sig en törn. För plötsligt står jag ju och provar stövlar. Med klack… Inte bra. Inte bra alls när man har tänkt sig ut en styrdanssväng kvällen efter.

Jag fick ju ner fötterna i de otroligt snygga stövlarna. Bruna och fick mig att känna mig så otroligt fin. Jämfört med de vita tennisskorna.

Innan taxins väntan blivit alltför långrandig så stod jag i de bruna stövlarna. På väg in till Club27. På väg till en mycket trevlig kväll. Med både karaoke, disco och mycket prat!

Väl hemma fick jag av mig stövlarna. Somnade och vaknade i morse. Stapplande fick jag mig in på toaletten. Vänster tå skrek och klagade på mitt beslut. Det är bara att inse. Vill man vara fin får man verkligen lida pin och vara beredd på att ändra sina planer. För som det ser ut nu så kommer Anna inte dansa styrdans i kväll. 😦 Men får då en lugn kväll hemmavid och bara vila upp sig efter en arbetsvecka som avslutades på ett mycket trevlig sätt! 🙂

Kram Anna

2 thoughts on “Klagan från foten

  1. Det är konstigt men de två detaljer som får mig att känna mig som finast är höga klackar och ”dinglinga” örhängen, så jag förstår ditt val med stövlarna! 😉

    Kram,
    Å

Kommentera

