Eldig dans

En dag med de små. De fina eleverna. En bra dag. En vacker dag. Att hinna det som man vill. Det är alltid målet. Att göra allt man kan för alla.

Denna kväll skulle det ske. De små liven skulle vara en Grande Finale på Sommarkonserten för Skellefteå Kommunala Musikskola. De hade övat och övat vid ett flertal tillfällen på danslektionerna som de haft varje vecka.

Samling klockan 18. Då stod jag och pratade med min syster. Chitt chattande. I kvälls solen! En helt underbar kväll! Om än inte sommarvärme men ack så vackert!

När klockan började krypa närmare sju så packade jag mig i lillgolfen och körde mot Nordanå. Betalade inträdet. Satte mig tillrätta. Mörkret sänkte sig. Första instrumentspelande ungdomarna ställde sig till rätta. Då började de hela tillställningen med ett häftigt ljusarrangemang och ljudsirener. Jag tänkte att det var en häftig början!

Sen annonserades det ut i högtalarna: Det brinner i byggnaden. Utrym lokalen omedelbart via närmaste utgång. Använd inte hissarna!

Det var bara att ställa sig upp och inse att man är bland de sista. Ingen rök! Tur var väl det! Vi fick oss ut. Vi såg brandbilarna komma. Träffade de finaste sjörövarna från år 1. Fick reda på att en jacka hade lagts på en lampa. Så jag skyndade mig tillbaka till rövarna och berättade detta. Sen fick vi gå in och sätta oss och vänta på starten. Denna gång utan den effektfulla starten.

De var verkligen fina! När de efter 2 och en halv timmes väntan äntligen fick visa upp sina fina kostymer. När de fick visa hur duktiga de verkligen är på att dansa Sjörövar Fabbe!

Så vi fick en hel del kultur. Alla duktiga musikskole elever som både spelade och sjöng. En sjörövardans från mina finaste goaste elever!

Nu ska jag bara luta mig tillbaka och njuta av de synintryck som finns kvar på näthinnan!

Kram Anna

One thought on “Eldig dans

  1. Jaa visst är dom? Men nu funderar jag på att snickra ihop mina egna möbler. Har en bild i huvudet, så jag ska nog försöka i alla fall… kramiz m

Kommentera

