Oljedekorerade fingrar

En dag med glädje. En härlig dag med nöjda barn. Skjutsat Adrian med kompisar till Äventyrshuset/Boda Borg idag. Där spenderade de hela 4 timmar. Medan jag hämtade lillan och gjorde stan. Vi har shoppat! Gått från butik till butik. Dottern har provat och testat. Vi har handlat lite till examen. Hon har suktat efter mer. Men hon har hejdat sig och insett att hennes sparade pengar skulle få vara just sparade.

Efter en enkel middag. Den enklaste som fanns hemmavid. Men med mätta magar. Vilket faktiskt är syftet med middagarna. Så lämnade barnen lägenheten. Jag satt och var alldeles slut. Efter en hel massa bilkörning. Efter en hel massa gående. Efter en hel del spenderande. Då är man helt slut. Även de som inte är MSfriska.

Satt och pustade ut. Lät tv:n rulla på. Sen kom jag på. En sväng till C! Kika på Meandi kläder… Så när Bella kom hem. Då tog vi cyklarna och forslade oss fram.

Så efter ännu mer spenderande i glada vänners lag. Då var det dags. Att cykla hem! Men då hände en liten olycka. NEJ jag cyklade inte omkull igen! Dottern hade lite för bråttom och växlade lite för mycket samtidigt. Kedjan ville inte stanna på drevet. Den satt som i berget! Men egentligen så hade den kilats fast mellan drevet och plastskyddet. Efter en hel del pillande och dragande så insåg jag att det var mig för svårt. Ringde hennes far. Frågade försiktigt vad han gjorde. Nästa fråga var om han hade möjlighet att dyka upp. Han svarade med ett leende. Det hörde jag!

Det fick mig att slita hårdare. Kände att jag skulle kunna sånt själv! Tillslut lossnade den. Bad dottern ringa sin far och ställa in hjälpsändningen! Yes! Fixade det själv! Cyklade hem! Hem till lite godis och chipsen som var kvar från igår!

Nöjd och glad! Men hör en gnällande röst från handväskan. Det är börsen som är döende… 😉

Men jag känner mig som en vinnare. En vinnare med oljedekorerade fingrar!

Kram Anna

2 thoughts on “Oljedekorerade fingrar

  1. Vad duktig du är som gav dig sjutton på att klara det själv…

    Ha en go dag !
    Kram

  2. Man klarar faktiskt mer än vad man tror:) Skönt att få sköta sig själv också;)

    Härlig dag ni haft med mor och dotter shopping. Tiden går ju fort nu…snart är det examen. Duktig hon är som sparar.
    Ha en fin söndag min vän.
    Kramar

Kommentera

