Förberedelser

Hade allt planerat. Hade strategier för vad som skulle göras. I värmen. För vi har haft en underbar försommarvecka den gågna veckan. Njuter! Svettas i lägenheten. Men vad gör det? Jag öppnar alla fönster och låter vinden vara Air Condition. För att kunna vara hemmavid. 🙂 Klagar? Nej inte alls. Det är bara kroppen som ännu inte hunnit ställa in termostaten.

Väl hemma. Väl efter utvädringen. Då var det dags. Starta tvätten. Att laga middag. Hjälpa till med provförberedelser för morgondagen. Då var det dags att förbereda sonen för fotbollsträningen. Göra en handlingslista. Sätta sig i bilen. Finna att dottern var på väg tillbaka. Igen. Plockade upp henne i bilen. Körde till Kåge. Handlade genom att snurra runt på affären. Allt på grund av att de håller på att inreda efter utbyggnad. De flyttar varor. DET är inte det bästa för blinda mig. JAG hittar bara om sakerna ligger där de alltid brukar ligga.

Efter den handlingen var det dags att hänga tvätten och springa upp och hämta ny laddning. (På tal om det så måste jag gå och hänga upp den tvätt som är kvar…)

Det var då den slog till. Mitt i förberedelserna. SlowMo! Det var bara att inse. Förberedelserna får vänta till morgonen. Vad gör lite dammtussar när gästerna kommer? Ligger! Vad gör dammtussarna när gästerna går? Ligger!

Så i morgon när jag kommer hem. Då ska jag ta fram det största leendet. Den varmaste kramen och återigen öppna mitt hem för släkten! Det är ju bakat tillsammans med barnen. Det är förutbestämt vad som ska serveras. Så innan gästerna dyker upp ska vi göra iordning tårtan. Den med chokladbotten, chokladmousse och grädde. På toppen kommer det att finnas dajmkulor och två facklor! På riktigt! Ja inte att förglömma! Vi ska blåsa upp döskalleballonger! 🙂

Så i kväll tar jag det lugnt. Förutom att hänga upp tvätten förstås. För den måste torka innan morgonen. När jag ska plocka ner den. Du vet! Lägenhet och gemensam tvättstuga! 🙂

Ta hand om dig!

Kram Anna

Kommentera

