Uppfräschning…

Sitter i soffan. Har varit på en underbar skogspromenad. Många skratt. Extrema fnissningar. Ögonrullningar och fantasiförklaringar. Benen är trötta med sinnet är uppfräschat. Dessutom nyduschad och luktar gott. Även där uppfrächat.

Fick en fråga. En liten obetydlig egentligen. Skriver du egna dikter? Det är en befogad fråga. För jag sätter ju inte ut någon annan som poet. Skriver under med mitt namn.

Jo jag skriver de små texterna själv. De under kategorin dikter är mina egna. De småtexterna kommer till mig och mina fingrar skriver ner dem. De tangentiseras på kvällarna efter en tanke. En fras under dagen. Men jag känner mig inte som en poet. En amatör är nog mer sanningsenlig beteckning. En amatörmässig skribent som svänger med några ord. Några kallar de minitexterna för dikt. Så jag har benämnt dem dikter jag med.

Ska bekänna så har jag aldrig läst poesi själv. Aldrig någonsin. Men skapandet kom när jag började blogga. Så hela min karriär inom poesin finns dokumenterad här. Ja i alla fall den publicerade delen. För som jag tidigare nämnt så har jag en liten röd bok där jag skriver de mest personliga dikterna. De dikter som bara är för mig själv.

Jag slår mig inte för bröstet när det gäller mitt tangentiserande. Jag famlar i mörkret. För jag testar mig fram. Varje gång jag låter de dansande fingrarna knappa fram en text. Känns det som första gången. Jag sätter mig ner och funderar en stund. Sen kommer texten fram på skärmen. Till min glädje. För visst är det facinerande att man efter så lång tid fortfarande tror sig ha nåt att dela med sig av. Att det finns nån som är intresserad av det jag skriver. Men jag ser ju att nån tittar in. Mina smygtittare är många. De som kommenterar är några trogna. 😉 Smygtittandet närmar sig 100 000 stycken. Det känns stort. Gigantiskt. För det betyder ju att ni finns där. Att ni kikar in då och då. Men jag blir ju mer än glad när nån vågar skriva en kommentar. Tyvärr räcker ju inte tiden till att kommentera på era bloggar, som förr. Tiden finns inte. Men jag kikar in och lämnar sporadiska spår. Men jag kikar och tittar samt läser.

Så jag säger efter denna uppfräschning av upphovsrätten av dikter och texter. (Alltså att det ÄR jag som skriver all text förutom om jag uppger annat.) Jag säger att det känns upplyftande att ni tittar in. Jag är stolt över att ni kommer tillbaka. Ni är alltid välkomna hit!

Kram Anna

2 thoughts on “Uppfräschning…

  1. Klart jag lämnar ett avtryck efter mig. Fortsätt att skriva dina vackra dikter…och som om jag inte sagt det förrut…en bok kanske..:)

    Ja, visst går det för full rulle och bloggandet får det bli lite si och så med. Leva livet är ju viktigaste:)
    Kramar

Kommentera

