Snabbt upp

En underbar försommardag! Så mycket är gjort. Sonens födelsedag förberedd. Solen sken. Värmen efterlängtad. Dottern överlycklig över den nya coolcykeln. Valde ta med kameran på en promenad!

     

En sväng till grannbyns kiosk efter en liten vurpa med cykeln. Jo jag som alltid säger åt barnen att inte cykla med påse. Jag hade TVÅ! Det går aldrig bra. Det gick inte bra. Det blev tvärstopp. Men med en smidighet som en katta. Så stod jag snabbt upp igen. Det blev faktiskt som värsta ninjarullningen. Hur smidigt som helst. Tittade mig om. Förstås. Ingen som såg. Fick tunnelseende. Cyklade hem. Armbågen började inte göra ont förrän jag kom hem. Ett sår. Det var det enda. Ett armbågssår. Att visa upp det för den fnittrande lillängeln på den nya coolcykeln gav ett menmamma.

I försommarkvällen var den längre cykelturen underbar. Cyklade i kortbyxor och tshirt. Lät brisen svalka kroppen och mota bort den värsta svettningen. Mumsigt värre att äta de sötsalta godisarna. Njuter av den längre ledigheten. En försmak av den kommande sommaren! För faller jag är det bästa att landa i ninjastil. Sen snabbt upp! För jag vet. De som leker kommer att göra sig illa. Bara att slicka såren och kasta sig upp i sadeln igen!

Kram Anna

3 thoughts on “Snabbt upp

Kommentera

