Fundera, vela och veta

Funderingarna finns. De rullar på. De skrivs ner. De publiceras. Ni läser dem.

Velningarna existerar. De blommar och dämpas. De publiceras aldrig. De finns bara i mitt lilla röda häfte.

Men det jag vet. Det pratar jag om. Högt och tydligt. Det jag vet det svarar jag på. När frågorna kommer på mailen. Det jag vet det delar jag med mig av. Om ni frågar efter kunskapen.

Sen kan frågorna leda till ännu mer funderingar. Som publiceras.

Eller kanske till velande. Som leder till ännu mer pennskrivande. Vilket ni aldrig får reda på.

Förutom en kväll som denna. Då får ni del av både fundering, velande och det jag vet.

För funderingen handlar om varför ni kommer in här, vecka efter vecka, kväll efter kväll. Velandet handlar om Skrivannes existens. Varför ska hon finnas kvar. Det jag vet är att det är ett forum som är frivilligt att läsa. Vilket leder tillbaka till frågan. Hur fann du detta och vad gör att du återkommer?

Men så länge Skrivanne har funderingar är ni alltid välkomna tillbaka!

Kram Anna

3 thoughts on “Fundera, vela och veta

  1. Hittade dig av en slump men fastnade för ditt sätt att skriva direkt. Gillar helt enkelt läsa här även om jag är rätt ny på din sida.

  2. Tror det var du som hittade mig först om jag inte minns fel…och på den vägen är det 🙂

    Nu läser jag ju för att jag tycker mig ”känna” dig lite.

    Kramen!

Kommentera

