Trimning

Inte är det bara hår som trimmas här. Som ni vet så hobbyklipper jag sonen och exmaken. Sonen tillät att jag skulle få gå över hans hår en liten sväng. Lämna lugg och uppe på huvudet. Var hans önskan. Så blev det oxå. Sist. För hans far vill ju gärna att han ska vara lika kortklippt som hans själv. Men sonen är fin! I mammans ögon i alla fall. Jo jag hobbyklipper även den manliga personen i MoM. Det gick alltför fort sist. Men han skulle ju fara och spela fotboll. Ja ja! Träna tror jag nog att det var. Det gick nog lite för fort. Men inte lika illa som när hans sambo klippte honom… Ett rejält hack efter trimmern.

Men som sagt. Det är inte bara hår som trimmas här. Jag fortsatte att trimma mitt sexpack idag. Är ju absolut inte inne på situps. Utan här handlar det om skratt. Å skratt. Å återigen skratt.

Vi skrattade åt kvinnan i bubblan. Åt singelkvinnan som inte ens frågar om ett namn på en karl som hon precis träffat. Åt en vag variant av den feminina med tanke på speeden när hon sminkar sig och gör sig redo för fest. Åt den person som inte ser omgivningen för alla medmänniskor.

Självklart skrattar jag åt mig själv. Hur klumpig jag kan vara. Eller egentligen hur naiv och blåögd jag är. Hur svårt det är att inse hur singellivet ter sig vid 35.

Men jag ger ju inte upp. Tar ju bara de första stegen. Än. Och tränar ju, tack vare mina äventyr, mina skrattmuskler! 🙂

Kram Anna

2 thoughts on “Trimning

  1. Övning ger färdighet, det vet du väl Anna;)! Träna måste man ju få göra och ett gott skratt under resan är helt rätt.
    Duktig du är som klipper…jag skickar mina till frissan.
    Kramar

Kommentera

