Dansk skalle med sexpack!

Nu är det verkligen kört. Måste säga det. Vågar knappt mig utanför dörren. Absolut inte visa mig på jobbet!

Det började som en vanlig promenad. En efterlängtad. För jag har städat och gnidit rent hela dagen. Så när karaten och middagen var överstökad. Då ringde jag min älskade C! Jag gick med snabba steg. Inte bara när jag träffade folk jag kände. Utan det flöt på riktigt bra!

Svängde förbi C och vi traskade vidare. I samma fina tempo. Men då hände nåt. Vi började att prata om karlar. Förstås. Vi pratade dans. Förstås. Vi pratade om mitt singelliv. Förstås. Och vi skrattade. Herregud vad vi skrattade. För vad ska man annars göra när en mer eller mindre handikappad singel är ute och dansar. Utan att förstå den minsta vink. C konstaterade att hon nog var tvungen att följa med mig och tolka alla män i min närhet. Ha ha ha! Som om nån egentligen är intresserad av mig. Ha ha ha! Nej inte alls. Men hon tror det! Men det är nog enklare att vara åskådare och obervatör än att vara föremålet… För känslor spelar ju in otroligt. Det är nog det som får mig att ”inte förstå”.

Så där gick vi. I vårt tempo. Jag med mina nernötta gångstavar som klapprade i takt. Vi har ju vår härliga runda. Väl hemmavid så kände jag av skrattmusklerna. Då hände det. Jag böjde mig ner i en skratt omgång. Skallade mina gåstavar. Gav dem en rejäl omgång Dansk skalle. Om jag slutade att skratta? Självklart inte. Jag skrattade ännu mer. 😀 Men peppar peppar. Isen och Aloe Gelly gör nog att min kväll med den Dansk skalle med sexpack ska komma undan. Så jag inte behöver förklara ingående på jobbet i morgon… Cross my fingers and hope to die…

Kram Anna

One thought on “Dansk skalle med sexpack!

  1. Ett gott skratt förlänger livet:). Det låter som en mycket spännande promenad;)
    Du har mail<3 min vän.
    Har du träningsvärk i magen idag av skrattmusklerna;)?
    Kramar

Kommentera

