Skryt

Försöker finna den gyllene vägen. Vägen där jag duger. Duger utan att känna pressen att vara bäst. Utan att känna mig mindre värd än alla andra.

För visst skryter jag upp mig själv. Men det handlar ju mest om att de stunderna behöver jag det. Den stunden känner jag mig mindre värd än andra. När ingen annan rycker upp mig. Så skryter jag. Bland vänner så skränar jag. Bland okända så smygskryter jag. Men mest för att jag inte har nån som gör det åt mig. Inte  har nån som möter mig i dörren för att höra om min dag. Inte har nån som berättar hur otrolig jag är.

Men när du träffar mig. När mina ord försvinner i nåt fantasimoln. Väck mig. För jag är bara rädd att glömma bort. Glömma bort att duga.

Satt en dag och skröt upp en elev. Skröt upp flera elever. För att de är värda det. Kände att de behövde höra det. Höra hur mycket de utvecklats. Höra hur otroliga de är. Varje steg de tar är ju vinst i mina ögon.

Träffade gamla elever. Skröt över dem. De log och tog åt sig. För hur ofta har jag inte berättat för dem att de är underbara och otroliga. Önskar att de ska fortsätta veta om det.

Så jag skryter lite lätt. För att jag behöver känna att jag duger. Inget mer. Bara lite lätt. Oss emellan! 🙂

Kram Anna

4 thoughts on “Skryt

  1. Vilka bra tankar! Vi ska skryta och tala om hur bra vi och andra är. Att vi duger precis som vi är.
    Att vi är bäst på att vara vi.

    Kram

  2. Jag håller med Malin, vi borde vara bättre på att säga alla positiva saker som vi tänker om andra. Det kostar så lite och ger så mycket. Vi borde också alla tala vänligt till vårt eget jag, inte vara så självkritiska och stränga.

    Jag tycker att du är väldigt modig med dina ”singel-utmaningar” och jag tycker att du skriver vackra dikter!

    Kram,
    Å

  3. Vi duger så världbäst både du och jag. Skryta upp sig själv…det gör gott i själen och det skulle fler göra.

    Ska spana in mailen och läsa. Har varit ute och fotat i min trädgård…vad kul det är:).
    Sov gott min hjärtevän
    Bamse kram

  4. Jag tycker att vi är alldeles för dåliga på just det, att skryta över andra, tala om att en person är fin en dag, duktig, orkesfull eller vad som helst… ett puschande ord, får vem som helst att glädjas och få dagen att bli fantastisk!!! Jag tycker att du har en underbart vacker profilbild nu, och att du skriver fasntastiskt vackra dikter! Jag tycker också att du tar dagen som den kommer, aldrig någon klagan hos dig…. Jag tycker du är BRA! Kramiz m

Kommentera

