Ännu en singelutmaning

Singelutmaning nr 3. Faktiskt. Jag räknar först sommardäckbytet. Andra var när jag gick på krogen själv. Denna gång var intiativet min grannes. 🙂

Hon frågade så snällt och trevligt om jag skulle följa med. På singelklubb uppstart. I Skellefteå. Hon förklarade att det var en singelklubb för de som söker vänskap. Puh! Skönt, tänkte jag! Slippa stelheten jag uppbringar när jag anar en skabaraundersökadittyttreochstruntaridittinre bedömning.

Det var New friends som öppnade dörrarna på ett konferensrum i stan. Det var 12 kvinnor. Kvinnor som sökte nya möjligheter som önskade:

  •  träffa nya vänner på ett okomplicerat sätt
  • umgås helt naturligt och vara sig själva
  • möta andra singlar på trevliga arrangemang
  • uppleva vänskap, glädje och härlig gemenskap
  • inspiration, stimulans och nya upplevelser
  • berika sitt liv och förbättra sin livskvalité
Hämtat ur New friends folder

Initiativtagaren Claes Hedberg var där och detta  inspirerade några till att ta tag i taktpinnen. Det finns de Skelleftebor som verkligen vill och det är bara att passa på att invänta ett kontaktnamn. För visst finns det fler som sitter ensam. De som söker nån att umgås med.

Det var kvinnor som dök upp till informationsmötet. Jag vet att det även finns ensamma män. Claes försökte förklara att de ofta har svårt att komma till informationsträffar. De dyker upp när nån har rekommenderat detta. Så jag hoppas verkligen att tidningens lilla artikel kan locka fler vänner.

Att det konstar en del i årsavgift. Det kan ju vara värt att satsa några månader. Kanske ett år. För att finna vännen man saknar i sitt liv.

Utmaningen för mig var att våga göra nåt helt nytt. Nåt jag aldrig gjort förut. Utmaningen klarade jag. Både jag och grannen hade trevligt. Vi kände att vi fick ta del av en värld som vi aldrig tidigare beskådat! Ny erfarenhet!

Det känns verkligen som om jag samlar på singelutmaningar. Undra vad som komma skall… 😉

Kram Anna

3 thoughts on “Ännu en singelutmaning

  1. Hihi, du har verkligen blivit en hejare på singelutmanningar, jättekul!
    Hoppas din helg var toppen och så härligt att höra att du är piggare igen. Min helg var toppen!
    Varma kramar

  2. Jag tycker det låter så härligt med dina singelutmaningar! Det är en styrka att våga prova nya saker och ”kunna själv”. Jag kanske skulle hitta några utmaningar i livet jag också. Det är så lätt att man blir bekväm…..
    ”You go girl!”

    Kram,
    Å

  3. Wow!! Du är bra tuff!! 😉 Härligt att höra att du provar dig fram. Jag menar, provar man inte så vet man ju inte om det är bra. 😉 (Obs! Jag menar inte droger å andra dumheter.)
    Allt är bra m mig, lite bloggtorka bara… 😉
    Kramen, Maria

Kommentera

