En ny jobbdarling

Har flörtat och gullat med helpdesk tillräckligt. Har skrattat och diskuterat de åldriga. Har förbannat och ojat åt de fåtaliga.

Jag felanmälde vid ett tillfälle. Förlåt! Vid ett flertal tillfällen. Min ville inte jobba. Den la av. Vilade. Då ringde jag helpdesk. Försökte förklara att: När jag pillar på honom så somnar den. Alltså precis som en riktig karl. Man pillar lite sen börjar han snarka. Ha ha ha!  Det förstod kvinnan vid den hjälpande desken…

Idag var det dags. Dags att få en ny jobbdarling. En att ta hem. Pilla lite på. Trycka och testa. Kommer han att underlätta mitt jobb? Kommer han att klara av belastningen? Finns de möjlighet att utnyttja honom? För så länge jag har ögonen på honom. Så borde jag kunna koncentrera mig. För inte är han snygg. Han är ju bara svart och saknar det bitna äpplet på ryggen… Så nu hoppas jag. Att han kommer att finnas vid min sida. Nu när det ska adminitreras för fulla muggar… Min laptop.

Kram Anna

Kommentera

