Glömde…

En heldag på Äventyrsbadet. Det kan få vem som helst att bli trött. Att bli slut. Att känna sig helt väck. En lördagkväll.

Inte barnen. De sov en stund i bilen. En längre stund än jag alltså. För när de insett att cyklarna skulle släppas lösa. Att de skulle få cykla tills de skulle komma in för natten. Då insåg jag att vi skulle bli tvungna att försöka oss på en påsklovsavvänjning. Försöka få i säng dem för att inte det skulle bli den största strid på söndagen.

Hade ätit en tidig middag. Jag tittade på Avonexsprutan och kikade på klockan. Skulle passa bra att Adrian skulle hjälpa mig vid åtta! Vi myste med kladdkaka och grädde. Lite lördagsgodis. Toppenkväll! Kände att Klara nickade till. Fick henne att förstå att det var dags.

Mitt i allt sövande så gick förstås tvättmaskinen för fulla muggar. Allt för att söndagen skulle rulla på friktionsfritt och överlämningen av barnen lika lätt som vanligt.

Natti natti Klara! Skyndade mig ner och hängde upp tvätten. Startade nästa. Skulle bli bra att hänga upp den vid tio. Perfekt! Allt välplanerat och genomtänkt!

Peppade Adrian till att snart var det dags för honom att finna vägen till sängen. Bara en kort stund senare följde jag min son till toaletten och vi pratade igenom dagen. Han var otroligt nöjd. Kändes skönt att höra! Han var mest lycklig över cykeln förstås. Att ta fram den var en riktigt höjdare!

Natti natt Adrian! Gick och satte mig vid datorn. Slötittade på tvn. Somnade förstås i soffan. Vaknade till. Tyckte att det var dags att gå och lägga mig.

Vaknade på morgonen. Adrian var vaken. Då gick det upp ett ljus. TVÄTTEN! Skyndade mig ner för att hänga upp kläderna som skulle vara torra innan karaten. Jag skakade på huvudet. Hur kunde jag glömma tvätten? Måste ha varit lätt förvirrad när jag glömde ställa timern på Iphonen, som jag brukar. Mitt i rörelsen så stelnar jag till. Shit… Tvätten var inte det enda jag glömde bort. Avonexsprutan… Hade inte ens kommit ihåg att ta fram en…

Sprang upp och tog fram en spruta. Öppnade förpackningen. Värmde ampullen i tio minuter. Skyndade mig och tog den utan att barnen skulle behöva hjälpa mig. Ville inte oroa dem i onödan. För egentligen SKA jag ta sprutan på lördagar. Gärna samma tid varje gång. Men jag kommer inte dö för att jag tar sprutan 12 timmar sent. Inte heller kommer jag att ändra dag. Jag trivs med en Avonexsprutlördagkväll. Att sova bort det mesta av biverkningarna. För biverkningarna kom idag. Lindriga. Valde dock att vänta med att ta värktabletten tills jag kände av värken i musklerna och lederna.

Så förmiddagen fick jag extremt mycket gjort. För att ta det lite lugnare på eftermiddagen! Jag glömde inte heller att lämna barnen friktionsfritt! Tur att man oftast kommer ihåg!

Kram Anna

Kommentera

