Svosch så är snart lovet över…

Vaknade försiktigt på morgonsidan. Hörde hur sonen smög sig till vardagsrummet. Då visste jag att klockan var nära åtta. Han är magisk. Han startar tv:n klockan åtta på helgerna. Även om han gått och lagt sig toksent.

Jag vägrade öppna ögonen. Ville inte vakna ännu. Ville sova ut. För jag vet att tiden är snart inne. Att återgå till vardagen. Låg och hoppades att dottern ville sova en stund extra. Lyckades så pass bra att fantisera ihop en helt ny dag. Dottern tyckte att jag sov för länge. Hon valde att även hon smyga sig upp och in till tvapparaten.

När stillheten lagt sig i det ensamma sovrummet. När tankarna forsade fram i mitt funderande huvud. Då kändes lovet. Den existerade i min kropp. Det kändes verkligen ännu bättre än att ligga på spikmattan. Men samma energikick fick jag.

Ville verkligen att det skulle bli en lugn och fridfull dag. Gick upp. Fick hjälp av Klara att brygga kaffe. 🙂

En härlig frukost. Många skratt. Fina funderingar.

Att då ta på sig kostymen. Konflikthanteringsdräkten. Det är snabbt gjort i vanliga fall. Men påsklovet gör att det är mycket segare. Man vill ju att allt ska rulla på. Att alla ska vara sams. I vår lilla tvåa.

Det är skönt att kunna sitta och tänka tillbaka till den härliga frukosten. Nu när barnen ligger och sover. Härligt att tänka hur fina de är. För det har varit en tidvis lugn dag. En tidvis sträng dag. En tidvis spännande dag. Hoppas att vi får en härlig låååång natt. För i morgon är det fredag. Sista fredagen på påsklovet.  Ett härligt påsklov! Ett låååångt lov!

Kram Anna

4 thoughts on “Svosch så är snart lovet över…

  1. Åh, vilken fin bild på er två! Det är mycket kärlek i den bilden.
    Det är så mysigt att äta frukost i lugn och ro när man är ledig…och att få tassa omkring i morronrocken länge.
    Ha en fin och härlig sista lovdag!
    kramar

Kommentera

