He passed!

Han fixade det! Lillgolfen är godkänd! Tänk så underbart det är att både läsa och höra besiktningsmannen säga de magiska orden. Din bil är godkänd!

Hade barnen med mig. Det var spännande. Hur skulle de fixa att låta han göra sitt jobb…

Vi körde in. Hälsade på mannen som skulle kontrollera lillvännen. Han erbjöd mig kaffe. Jag avböjde och förklarade att jag ville hålla koll på knoddarna. Annars skulle de nog snacka ihjäl honom. Sen skrattade vi.

Han fick göra sitt jobb. Han svarade även på några frågor. Bra frågor. Intressanta svar. Sonen fick även följa med på den lilla testturen. Jag och Bella satt kvar inne och väntade.

Sen kom protokollet och domen. Att lillgolfen var fin. Att den fungerar bra. Men ska hålla koll på spindellederna… Hmmm spännande. Lite för spännande tyckte sonen som har spindelfobi…

Helt underbart att kunna köra därifrån. Veta att den är godkänd för ett år framöver. Lillvännen…

Kram Anna

2 thoughts on “He passed!

Kommentera

