Ingen maskot

Känner adrenalinet pumpar i ådrorna. Känner kämpalusten byggas upp. Rytmen dunkar i öronen. skellefte aik, skellefte aik…

Många år sen sist. Ack så länge. Sitter och klappar i takt. Följer pucken med blicken. Ser den slungas in i kassen. Märker hur hela jag fylls av ett urdjurs läte som jag ögonblickligen släpper ut. jaaaaa!

Jag tittar mig omkring. Ser alla omkring mig stå liksom jag. Händerna ovan huvudet. Jag ler. Sjunger med i hejarklackens hyllning. S K E LL E F T Å Let´s go!

HV svarade med 1-1. Sen levererade SAIK 2-1. Att känna samhörigheten med helt okända människor. Att känna de rytmiska hejarramsorna. Det känns verkligen som om min första match sen urminnes tider ska bli lyckad. Men i slutet. 2-2.

Det blir en fjärde period. Ett snöpligt slut. 2-3 och folk går hemåt med hängande huvud. Vet att det kommer att ältas i många hem. Ältas fram och tillbaka. Hela vägen tills nästa match startar.

Vet att jag inte är någon maskot. Det var ju ett bevis i kväll. För inte fick de den tur man behöver av att jag satt och hejade.

Men nästa match kommer jag återigen sitta vid min dator/radio/tv och heja!

S K E LL E F T Å Let´s go!

Kram Anna

2 thoughts on “Ingen maskot

  1. Kanske är det så att vi inte riktigt håller på samma lag:)

    Vad läser du? Jag läser också mycket nu. Har fastnat för en thrillerförfattare…letar hans böcker överallt just nu.
    Ha en skön kväll nu!
    Kramar om

  2. Satt och höll mina tummar för brinnande livet och då ser inte ens jag hockey! Blev nedrigt besviken! (mest för min brors skull som är väldans inne i SAIK!)

Kommentera

