I ångorna

Ler. Känner vinden smeka mitt ansikte. Solen värmer gott. Trycker lite hårdare på gasen. Hör hur motorn öka i varv. Känna doften av bensinen i näsan. Känner lyckan i bröstet.

En underbar dag! Helt fantastisk! Vaknade i morse. Såg att solen sken. Valde då skotern. Tackar min far! För lånet av kissekatten. Den gick som på räls. Visst är det befriande att känna friheten när man susar fram efter lederna. Låta ögonen leta efter de bästa spåren på väg mot en rastplats. Hålla koll på mätarna. Lyssna på lillans småskrämda tjut som går över till förtjusta tillrop.

För hennes skull började jag extremt försiktigt. Tack och lov så kände jag efter ett tag att jag kunde öka tempot. Klara lyckades till och med att sitta kvar när vi skulle passera bilvägar. Vinst? Oja!

Vi passerade Vallen. Vi körde till Drängsmark och tankade. Vi hamnade uppe på Vitberget. Njöt av solen. Fortsatte tillbaka till Ostvik och Vallen. Fortsatte lapa sol.

Allt i ångorna av skotern. En underbar dag! Undra hur många fler av dessa härliga skoterdagar man kommer kunna få? Undra hur ont i kroppen man kommer att ha efter ett påskolov?

Kram Anna

2 thoughts on “I ångorna

  1. Det låter underbart! Vi har bara haft en solig eftermiddag så här långt på påsklovet men det droppar från taken och asfalten är framme på vägarna. Våren är här och jag hoppas på mera sol!

    Kram,
    Å

  2. Det var verkligen en underbar dag ni gjorde med skotertur. Vi hade också fint väder igår och det var riktiga våkänslor som flödade.
    Jag tycker lillan var duktig som åkte med mamma:).
    Nu ska jag börja fixa här hemma. Vad ska ni göra idag? Kanske en ny tur:)
    Kramar

Kommentera

