Tidsoptimering

Ler där jag sitter. Sitter skönt tillbaka lutat. För kvällen har slutat otroligt bra. Hockeyn gick vår väg i kväll. SAIK i semi. Nice! Nu ska jag hoppas att någon snäll tomte kan erbjuda mig en match. Visst skulle det vara toppen!? Det var år och dar sen jag gick på hockey. Det skulle verkligen vara en upplevelse! För visst svettas jag här i soffan. Man håller andan och spänner hela kroppen. Försökte ändå att vara lugn. Men de små ryckningarna som kommer automatiskt när SAIK missar ett mål. Men de ojningarna som kryper över mina läppar när det är nära att Färjestad ska göra mål. De får liv i vardagsrummet. Det gör att hela kroppen är med.

Denna spänning är en behaglig spänning. En härlig anspänning och ett skönt avslut efter en dag med tidsoptimering och ännu en skidtur i solsken.

För visst kan man kalla det tidsoptimering när man både ska hinna ha rast, dricka kaffe, förbereda sig för nästa lektion genom att kopiera bokstavsarbete och dessutom hinna ha en trevlig stund med kollegorna. Att det känns att det varit fullt upp idag. Det måste jag bekänna. Men det kan ju absolut inte vara efter en skidtur i ett wonderful väder. Helt oslagbart! Skrattade gott när jag gick med skidorna. Tänkte att det verkligen är nåt magiskt med mina elever! För vi har verkligen haft oslagbar tur med vädret när det gäller våra utelektioner! ❤

När det gäller tidsoptimering är det svårt att pressa ner tiden i arbete med dator. Med normalt fungerande datorer så går det ju göra flera saker samtidigt. Det kan man faktiskt göra med jobbets datorer också. Skillnaden är att man startar datorn. SEN går man och gör annat. Ja inte på datorn. För den är fullt upptagen att starta. Men visst kan man kalla det tidsoptimering ändå. För det är ju dötid att sitta och TITTA på en dator som startar…

Men har trots allt inte stressat ihjäl mig. Har faktiskt varit lite elak idag. Elak genom att säga nej, jag har inte tid. Elak mot medmänniskan. Men snällt mot mig. För att säga ifrån (på ett mycket snällt sätt) när man känner att det inte finns möjlighet för mig att hinna. Det är otroligt viktigt. Inte bara för MSfriska, som jag. Det är viktigt för ALLA!

Bara jag inte optimerar bort mina vänner. Glömmer bort att säga hej. Missar nåt viktigt. Då är det väl bara positivt att tidsoptimera. För att få nåt att rulla på!

Kram Anna

Kommentera

