Solens kyssar

Älskar mitt jobb. Älskar solen på vårvintern. Älskar snön. Älskar att jag kunnat vara ute på en extra rastvakt, lunchrastvakt samt en sväng till pulkabacken i denna underbara sol.

Varje stråle är likt en kyss. Jag mottar varenda en. Så fort jag får chansen. Vet att jag aldrig kommer att hinna ikapp min fars chokladfärg, men dessa kyssar får mig att må gott.

Såg så många äldre som var ute på promenad. Inte konstigt. Efter som en låååång mörk och kall vinter får verkligen benen att längta efter promenad. Promenad i samband med solens kärlek.

Nej jag röstar på fler såna underbara dagar ute i solen. Röstar på att alla som suttit inne hela dagen ska få samma möjlighet jag haft idag. Lapa sol. Se barnen leka. Trivas i sällskapet. Njuta av livet.

Har du blivit kysst av solen idag?

Kram Anna

One thought on “Solens kyssar

Kommentera

