Stressa av Anna

Att sjukdomen MS ofta handlar om att tänka efter. Känna efter. I alla fall för mig. Att jag har en dos energi per dag. Den måste jag pytsa ut så att den räcker hela dagen.

Denna dag har gått superbra. Flutit på med en relativt jämn energivåg.

Sen kommer jag hem. Mina barn sysselsatt sig själva med kompisar på skilda håll. Då du! Då skulle jag försöka vara effektiv. Plockade undan allt bråte från golven. Fick fram dammsugaren och körde över hela lägenheten. Det kändes så skönt. Att slippa all tvättning för en kväll! Skönt att slippa allt som försvann ner i dammsugarslangen med ett svosch.

Väl färdig bortstökat så iklädde jag mig rollen som frisör. När det var färdigt så skulle jag bara helt snabbt skriva ut fyra passfoton till sonen. Det var då stressnivån ökade markant. Fick inte datorn att godta det medtagna minnet. Grrrr! Att sådant bara ska fungera. Det kommer jag alltid att tycka. Testade och funderade. Startade om och började riktigt om från början. Kände svetten lacka. Började svära och gorma. Hämtade en annan dator. Fick inget att fungera tillsammans. Dubbelgrrrrr. Tog skrivaren under armen och installationsskivan i handen och for hem.

Kände pulsens höga frekvens i bröstet. Hatar verkligen att jag inte är mer stresstålig. Väl hemma så fixade sig allt. Min dator accepterade både skivan, skrivaren och mitt minne. Att fotografierna är utskrivna i väntan på leverans. Att barnens nattningsritual gick suveränt bra. Att duschen var både lugnande och kylande. Det gör att pulsen har lugnat sig. Mitt ordförråd har återvänt. Dessutom känner jag att morgondagen kommer att bli minst lika bra som den egentligen har varit idag! Bara jag lovar att inte stressa upp mig. I onödan!

Så stressa av Anna! Det mår du ju bäst av. För du vet egentligen att du ska följa dina stress/MS varningar och inte köra på!

Kram Anna

Kommentera

