Skrämmande kvinna

Satt under sportlovet och lekte lite på FaceBook! Hittade en applikation angående hur pass kvinnlig jag egentligen var…

Hur kvinnlig är du?
Resultat: Pojkflickan – inte så kvinnlig
Du är inte så väldigt kvinnlig – men för dig spelar det inte så stor roll. Du är inte rädd för att få skit under naglarna och hänger mest med pojkar. Män har respekt för dig men ser dig samtidigt som ett hot… Trots allt är du lite gosig inuti fast du försöker dölja det. U go girl!

Det stämmer faktiskt. Säkert alldeles på tok för mycket. För visst har jag hängt med killarna under gymnasietiden. Visst har jag haft svårt att visa känslor och i klätt mig det snacksaliga skalet. Lite tvärt emot. TvärtemotAnna. Inte för att vara elak. Troligtvis för att skapa avstånd. För att slippa prata om det jobbiga. Killar är ofta rak på sak. Inget tråkigt snack bakom ryggen.

Såg min lilltjeja bli så ledsen i veckan. När två systrar stod och pratade mellan varandra och kikade på Bella. Hon som trodde sig ha fått nya kompisar visade sig inte alls vilja vara med henne. De sa till och med att hon inte skulle få följa dem på en tur med en grannhund. Men inte kom det några tårar inte. Hon bet ihop och jag lyfte frågan. Jag försökte ge henne redskap på hur man bemöter sånt. Men ord förstås. Att berätta att hon ser att de pratar om henne. Att hon klarar sig utan såna kompisar. Men mammahjärtat blödde. Kände igen situationen så. Usch. Men hoppas att hennes verktyg kommer att räcka till. När jag inte finns alldeles vid hennes sida.

Men det var pojkflickan som röt. Pojkflickan som kan skrämma männen. För jag är nog relativt skrämmande. Säger ifrån. Står på egna ben. Fixar det mesta själv. Men jag vågar även fråga om hjälp. Hoppas bara att det finns nån där ute som vågar närma sig. För hur ska jag annars våga smyga mig fram och fråga chans! 😉 För även om jag är en pojkflicka så finns den mjuka insidan. Den kvinnliga sidan, om än långt därinne. Lite smått gosig och trånande…

Kram Anna

4 thoughts on “Skrämmande kvinna

  1. Jobbigt att se sina barn bli bemötta så, och sorgligt att du själv en gång har gått igenom samma sak, men kanske är det just därför dina barn kommer att ha, just de rätta verktygen för att klara sig igenom det? Det finns någon för alla, och rätt som det är har du snubblat över honom ska du se! Kramiz m

  2. ÅÅÅ! Stackars stora mammahjärta! Önskar jag kunde ryta oftare. Det blir så dumt när det stannar innuti, förpestar liksom. Var glad att du kan vara skrämmande!
    Kram

  3. Åh…vilken mammahjärtevärk sådant ger, tur hennes mor är klok och kan ge kloka råd, hoppas det blir bättre å hon slipper sånt.
    Hoppas att allt är bra annars, har kikat in här nu som då, inte lämnat ngt avtryck, har varit dålig på sånt senaste tiden.
    Att fråga chans den dag det blir dax, det kommer du att fixa galant:)
    kramar

  4. Åh, mitt mammahjärta blöder också. Det finns inget som är så hemskt som när ens barn är ledsna och sårade!

    Kram,
    Å

Kommentera

