En magisk upplevelse

Ni vet. Känslan i magen när man tänker på den älskade. Det pirret och den magkänslan som finns när man längtar. Ha den i tanken. Då förstår ni hur det känns när man åker slalom i mörkret. När man anar att det kommer ett gupp av nåt slag. Att man ser att en skugga ligger över backen. Uppåt gående eller en grop? Det vet man inte förrän man känner det i benen.

Pirret i magen. Den spännande känslan. Nära på en gratis kärleksupplevelse.

Idag ville Bellastina åka bräda på kvällen. Mammahjärtat klarade inte av att säga nej. Klarade inte av att säga att det räcker med en förmiddag i backen. Självklart skulle jag följa mitt hjärta ut i backen. Efter hon spänt fast båda fötterna så bad hon mig att eskortera henne ner till liftarna där ljuset fanns. Det var då. Då pirret uppstod. Åkte med hennes bräda mellan mina skidor. Svisch. Pirret när man klyver mörkret utan att veta exakt hur backen går.

Visst åkte vi där idag. Visst vet jag att det var en härlig backe. Med det sakta singlande snöflingorna så blev backen underbar.

Hon gjorde mig stolt igen. Hon fixade att åka en knapplift hela vägen till toppen. Själv. En riktigt stolt tjej. En riktigt stolt mor.

Så kvällens slalomåk var en magisk upplevelse. Magi!

Kram Anna

One thought on “En magisk upplevelse

Kommentera

