Underställsdoftande hälsningar

Hihihi! Sitter och lyssnar på dottern. Hon snarkar så att det vibrerar i hela husvagnen. Känner hur mitt tempo verkligen gått ner till Malålunken. Vet att när jag kör upp mot Skicampen så går jag ner i varv. Denna gång med en liten fördröjning. Insåg att det var fullt upp, när jag var ensam tillsammans med barnen. Förstod att en singeltvåbarnsmor skulle hinna med några åk innan allvaret startade. Skottningen av taket, bortplockandet av grejor och middag brukar vi klara av på två pers. Denna gång fick jag lite hjälp av barnen, men ansvaret låg på mina axlar. Det gick! Det gick mycket bra! Men nog är det lättare när man är två.

Malålunken anlände på kvällen. Efter sprutan. Då gick jag ner i varv. Inte direkt slowmo men tillräckligt lugn för att känna sig tillfreds.

Till Malålunken hör underställsdoften. De underställen som man iklär sig varje dag. Spelar ingen roll att man duschade på kvällen. Morgonen efter så drar man på sig ett underställ. I min familj har vi inte extremt många underställ. Man tar ett nytt efter halva veckan. Så alla luktar lika. Lika mycket svett.

Denna kväll var tjejernas duschkväll. Vi fick oss ner till servicehuset. Trots den halkiga nerförsbacken. Det blev lite extra halkigt när det både töade, regnade och snöade samma dag.

Vi fann ett ledigt bås. Klara inspekterade två först innan hon fann ett som passade. Samma bås som vi alltid tar. Men denna kväll var det hon som skulle välja. Så hon valde samma.

Vi skrattade lite åt tidigare säsongers fadäser. Bland annat när jag hade lite bråttom när jag packade duschväskan. Efter jag hade suchat så insåg jag att jag hade glömt att lägga ner handduken. Men problemfokuserad som jag är så tog jag t-shirten och torkade mig torr.

Klara var fokuserad i duschen idag. Snabb som aldrig förr. Hann knappt ta av mig kläderna så var hon klar. Ställde sig och smörjde in sig. Sen gick hon. Jag vet att hon bara blir större och större. Vissa dagar liten. Humör där efter och ett språk där hon både läspar och pratar babyspråk. Andra där hon vill ha utmaningar som sin bror.

När jag hängt upp handdukarna i torkrummet och återvänt till vagnen så hamnade hon i mitt knä. Hon hade kammat sitt våta hår. Hon luktade allt annat än underställ. Hon doftade sommarblom. Medan jag satt och njöt av doften så njöt samtidigt av att se snön yra utanför den tunna fönsterrutan.

Hoppas att vinden mojnar och blir en lugn natt!

Kram Anna

One thought on “Underställsdoftande hälsningar

  1. Jag förstår att skidsemester är tufft när man är själv med barnen! Hoppas du hinner med några åk själv och får några tillfällen att pusta ut och njuta emellanåt 🙂

Kommentera

