Rykten kommer – rykten går

Kom hem i kväll. Med ork att plocka undan. Med ork att diska. Med ork att rätta! Kände att denna kväll skulle gå undan. Då ringer telefonen! Just precis när jag upptäckte att jag råkat stänga av Iphonen. Det är en välbekant röst.

Hon frågar hur jag mår. Jag svarar att jag mår strålande, med ett skratt. Detta brukar ju för det mesta få folk att lugna sig. Men jag hörde att detta inte riktigt stillade hennes funderingar.

Då kommer den. Funderingen lades i munnen. Formades och verbalt uttalades:

Har du köpt ett hus? Ett hus på Häggbärsgatan i Ostvik?

Då kunde jag inte hålla mig längre. Jag började att skratta. Försökte förklara att det skulle ha varit otroligt trevligt att både äga ett hus, ha pengarna att handla det. Men önskar ju inga lån just nu.

Hon förklarade att hon försökte dementera allt. En ensamstående med en liten lärarlön skulle ju inte klara av att köpa ett hus, lr?

Jag förklarade att jag gärna skulle haka på den drömmen. Att skaffa hus, ha pengarna och en vid min sida. Då skulle nog livet vara otroligt trevligt. Men sorry. Inte denna vecka. Det ser faktiskt lite torftig ut på det planet. Inget hus. Inga pengar. Ingen man vid min sida. Varken mitt X eller nått nytt. Faktiskt. Trots att även det ryktet går! Ha ha ha!

Jag tackade för att hon vände sig till mig. Att ryktet kunde besvaras med sanningen. Sen skrattade jag ännu mer. För visst är det lite spännande att få vara i munnen på byafolket. För annars skulle de kanske vara tvungna att läsa sina böcker… 😀

Kram Anna

6 thoughts on “Rykten kommer – rykten går

  1. Charmen och skräcken med att bo i ett litet samhälle i en och samma händelse….. Men det var ju jättebra att faktiskt ringa och fråga!

  2. ja du , vad ska man säga? Så är det att bo i en liten by speciellt i den ni bor i och ändå vill vi flytta dit! 🙂 Ha´de så bra Kram /Linda

  3. Hahaha 🙂 Vet du om att jag var gravid hela tiden jag bodde i cheesbay? 😉 Dessa rykten…..

  4. ha ha…
    Det går fort i den här schtaan – innan det ens har hänt! Tur att du som vanligt kan ta det positivt,
    kram

Kommentera

