Finner lugnet

Känner vrålet byggas upp. Urskriket från botten av lungorna. Beroendet av koffeinet får humöret nå botten.

Att vissa veckor skulle få smyga sig snabbt bort. Att vissa veckor skulle kunna få avlägsna sig utan märken. Vissa dagar orkar man inte vara på topp. Dagen har jag klarat. Men sitter i soffan. Helt slut. Orken är som bortblåst. PositivManipulationSökes utan något systematiskt letande.

Men med en 70% chokladkaka har smitit ner i magen. Den var smaksatt med chili. Detta fick halsbrännan att komma efter första hettan. Men ack så gott. Behövde det. Smutta i mig choklad. Min ytliga avundsjuka är som bortblåst. Nu är min fars familj på g att äntra Malaysia. Jag unnar dem alla timmar på semester. Vågar ju inte besöka såna varma platser. Vågar inte testa på ett sånt ställe. Ska kanske testa på ett lite billigare ställe. Nångång. Måste ju testa för att få veta var mina gränser går. Mina gränser när det gäller min MS. MS och värmen.

Vet att jag trivs på vintern. Vet att jag längtar till Malå på sportlovet. Pappas husvagn väntar på oss där! Ser verkligen fram emot att återvända! En hel vecka och bara slappa och ta det lugnt.

För där finner jag lugnet. Lugnet jag behöver. Veckan har egentligen varit bra. Nu när jag sitter i soffan och tänker efter. När PrivatMonsterSystemet bara lugnar sig så återvänder även det inre lugnet. Då finns det tid att finna en lugn stund!

Ta hand om er!

Kram Anna

6 thoughts on “Finner lugnet

  1. Mmm, håller med dig. Båda är bra…det bästa är nog ändå mailen. Då är det real:).

    Önskar dig godnatt! Tur vi har varandra!
    Kramar och sussa sött

  2. Det hoppas jag verkligen att din vän kommer på girltalk imorrn. Så mysigt…jag vill också vara med.

    Jag måste erkänna att jag blir avvis på din pappa. Jag längtar bort just nu kanske inte ifrån vintern men annat…
    Har du testat den mörka Ecuador 75% ifrån Lindt ? Den är så god! Min favvis:) Grymt god skulle jag nog säga:)
    Kramisar i myssoffan

Kommentera

