Känslan

Den är obeskrivlig. Men jag lovar att jag ska försöka berätta. Utan att förstöra. Bara försöka understyka. Hur jag reagerar. Hur hela jag omfattas av en förändring. Hur jag fysiskt berörs.

Känslan när jag tittar tillbaka i bloggen. Känslan när jag läser vissa inlägg. Känslan när jag läser dikter, nära på glömda.

Att mitt inre flödar över. Att det inte rymms inuti längre. Att jag exploderar.

Detta får mig ibland att skriva ännu mer. Ibland är det sorgen som sipprar ut. Ibland är det kärleken. Ibland är det funderingar i allmänhet. Ibland är det bara några få tankar.

Samma känsla av att mitt inre inte rymms i mitt bröst. Den känslan kan dyka upp när jag hör vissa sånger. De sångerna får mig att vilja sjunga. Ett sätt att sippra ut känslan. Att ta tonerna och låta dem vibrera ut. Då lättar känslan. Efter ett tag i alla fall.

De senaste två åren har det varit allt ifrån

Jason Mraz,

 Leona Lewis,

 till Cascadas.

Ni minns. Trapphuset på jobbet. Upp. Kika. Ingen i närheten. Pysa ut lite av känslan. Sjunga. Ta i från tårna… I år är jag på nedre plan. Mycket mer sällan jag springer upp eller ner när inga andra är i närheten.

Känslan är densamma. Nåt växer i bålen. Blir större och större. Tills det kommer ut. I vissa fall är det en tår. I vissa fall en ton. I andra vidare förmedlas de ner till fingrarna. Fingrarna överför den känslan till tangentbordet. Till din skärm.

Hoppas den känslan jag känner kan förmedlas till dig, som läsare. Hoppas att du finner nåt du grips av. Att du får växa inuti. Att det sedan svämmar över. För att sedan skicka vidare. Berätta gärna. Det gör mig gott att höra. Gläds så när jag dessutom får veta vilket inlägg du berörts av. Vilken dikt du gärna läser. Om och om igen. Det enklaste är att skriva en kommentar. Vill du vara mer privat är det helt okej att maila. Jag läser alla mail. Vissa sparar jag för framtida uppförsbackar! 🙂

I kväll är känslan stolthet. Känner hur hela jag vill utbrista i: DE ÄR MINA! För att se mina små stå på scen. Att se dem framföra nåt de tränat på. Teater, sånger, instrument. De små. De är snart utflugna. De små. Känslan växer. Exploderar denna kväll i både ord och fingernedsättningar. 🙂

Ta hand om er allihopa!

Kram Anna

4 thoughts on “Känslan

  1. Mmm, det låter som en härlig kväll! En slapparkväll behövs efter spänningsmomenten. Nu har jag svarat dig vännen. Jag ska också slå mig ner i soffan och titta på halvåtta hos mig:). Mat är gott!
    Ha nu en skön kväll!
    Har ni sportlov snart?
    Kramar

  2. Hej hjärtat!
    Jag har läst och jag ska svara…tiden rusar bara på…du vet. Jag förstår dig…mycket.

    Att vara stolt är en vacker egenskap. Att vara stolt över andra och sig själv.
    Bamsekramar

  3. Jag känner igen känslan och idag är jag så stolt över dina barn, över deras klasskompisar, över er föräldrar och över mina kollegor. Känslan att vara stolt är STOR….

Kommentera

