Laddat ur

I denna förkylningstid så är orken inte på topp. Men solsken och underbart väder får ju mina snoriga batterier att laddas upp. Att dessutom jobba med en hel hög av underbara ungar. Att se deras ivriga och nyfikna ögon. Det får en att riktigt ladda ännu mer.

Men ibland. Emellanåt. Behöver vissa pysa ut lite. Att få säga sin mening. Att i sina funderingar få säga sitt. Att då höra och lyssna in sina medmänniskor. Låta dem både känna och uttrycka sig. Det är stort. Det känns underbart att kunna delta. Att de ska veta att jag är stolt över dem. Att de ska veta att jag står bakom dem. Att jag ibland får leda dem och guida dem lite. Det får de veta så småningom. När de landat. När de inser att morgondagen kommer fastän jag inte är beredd. Men jag vaknar och tar itu med den ändå. Trots att det gör ont ibland.

Vissa dagar är att ladda upp. Andra dagar behövs lite ur laddning. Då är det bara att ta på sig de jordade skyddskläderna. Det pokerface som inte triggar igång nåt på ett ännu värre sätt. Men efter det kommer nåt oftast. Helst nåt bra. När hela kroppen är slut. Trött efter att ha fått ge med sig. Då kopplar man upp sig. För en riktig uppladdning. För det behövs. Kanske med sol. Kanske med vänner. Kanske med kärlek. De flesta laddar ju gärna upp med en kram.

Ta hand om er allihop!

Kram Anna

3 thoughts on “Laddat ur

  1. Hur mår du idag? Här har det börjat snöa och det verkar som det ska bli mycket också…50 cm. Ni uppåt landet skulle få sol och fint väder hörde jag på nyheterna. Glädjs med er!!!
    Känner igen det där med läxor…som upptäcks alldeles för sent fast det löser sig alltid på ett eller annat sätt:).
    Kramar till dig

  2. Tur att det går att ladda upp våra små batterier om och om igen. Idag ska jag hem och lägga mig i badkaret och mysa. Vara på konferens är underbart roligt men ack så slitigt med alldeles för lite sömn:).
    Krya på dig hjärtat!
    Kram

Kommentera

