Kram <3

Alla Hjärtans Dag. Valentin. Nåt för älskande. Nåt för de med familj. Nåt för den person som har nån att bry sig om.

Att min signatur alltid innehåller en Kram. Den har följt mig i alla inlägg. Det är en del av mig. Jag är väldigt kramig. Avslutar ofta med kramar. Sån är jag. Vet dock att jag dragit mig lite tillbaka. Kramen kommer inte lika lätt. Anledningen finns där. Nånstans. Men jag har inte funnit den. Än. För jag tycker att det skönt att bli kramad. Jag tycker att det känns vänligt. Att förstärka vänskapen med en omfamning. Men jag blir mer och mer medveten om att det finns många som lägger in så mycket mer.

Att kramas får de flesta att må bättre. Jag skriver de flesta. För jag är medveten om att det inte riktigt gäller alla. Men de flesta reagerar positiv av en beröring. Bara beröringen håller sig inom vissa gränser. För i glada vänners lag kan ju beröringen överdrivas. I vissa andra gruppkonstellationer kan beröringen misstolkas. Både när det gäller kvinnor och män.

Jag har ju oftast umgåtts med killar. De fick kramar när de for. Men när deras liv innehöll kvinnor så drog jag mig tillbaka. Kramarna avtog. Oftas. För att inte trampa nån på tårna. Inte få situationer där nån misstolkar nåt.

En kram kan verkligen betyda en hel del. En kram kan betyda vänskap. Men en dag som denna. Alla Hjärtans Dag. Önskar man ju att krama sin kärlek. Krama de älskade runt omkring.

Singlarna runt omkring få passa på att krama kudden. Eller varför inte varandra. Jag har dock tur. Fick hem mina älskade barn. Fick ge dem både en och två kramar innan de gick och lade sig.

Så nu skickar jag en kram till er alla. En varm och mjuk kram till var och en!

Kram Anna

3 thoughts on “Kram <3

  1. Och här kommer en stor kram tillbaka till dig <3.
    Visst är det härligt att kramas:) Hoppas du mår bättre nu med den dumma förkylningen!
    Kramkram

  2. Jag är också kramig av mig, och visst är det så att de FLESTA mår gott av lite berörning. Ser på mina gamla, när de är ledsna, lägger jag bara en hand på deras axel och visar att jag bryrmig om, så har jag snart ett leende tillbaka… kramiz m

Kommentera

