Pang

Nästan så lät det. Bara nästan. När jag blev slagen i ansiktet av förkylningen. Visst kände jag lite retningar i halsen igår. Ignorera! Låtsas som om det regnar mitt i smällkalla vintern. Men i morse. När jag låg och tittade i taket hos min syster. Då insåg jag. Att smällen hade kommit. Slaget i ansiktet. Jag är förkyld.

Ja inte döende. Bara förkyld. Så där lagom. Har en vätska som är lagom konsistens att den gärna förflyttar sig nedåt med en sån hastighet att papper på en armlängsavstånd är ett måste. Efter ett snabbt näsblåsning så är ena näsborren alldeles tät. Det tillståndet kvarstår en liten stund. Tills det är dags att sträcka ut efter papper. Återigen. För att hinna torka utan att vätskan hunnit bli alltför läskande…

Så med en pappersnäsduk i ena handen och en varm kopp te. Det är snart dags för melodifestivalen. Hoppas bara att jag hör musiken. För med en förkylning så brukar det audiativa intaget ha problem. Rejäla problem. Undra om det är textat och notsatt så att jag har nån chans… 😉

Önskar er alla en snorfri och förkylningsbefriad lördagkväll!

Kram Anna

4 thoughts on “Pang

  1. Nä, fy bubblan för förkylningar. Jag hade feber en dag i veckan och nös och nös…var som en zoombie på jobbet:). Tur att man inte blir smittad på nätet:)
    Ta det lugnt vännen och krya på dig! Hörde du musiken eller gissade du:)?
    Massa energikramar

  2. Här har du en till som blivit slagen av förkylningen!! Hua, att det finns så mycket snor!???? Fattar inte vart det kommer ifrån!!???
    Hoppas du kryar på dig fort!!
    Kramen, Maria

Kommentera

