Brrrrr snack

Energi! Hur mycket energi som helst. I kombination med en sällskapstörst utan dess like. Då ringer jag till F! Min älskade F! Skönt att bara promenera i det stilla snöfallet. Skönt att diskutera dagen. Skönt att bara få surra lite. Höra hur det går för rester av familjen. Men turen var på tok för kort. Vi blev stående i en korsning. Brrrrr. Det blev riktigt kallt. För kylan började krypa in. Via fötterna. Via händerna. Brrrr. Trots att jag hade lager på lager. Fyra för att vara exakt. Men orden ville inte sina. Orden både fann mina öron och orden dansade ur min mun. Men ack så trevligt det är när man känner att orden tas emot. De behandlas och man får bra respons. Vilket man kan returnera genom att lyssna och diskutera annat. Me Like! 😀

Energin finns kvar. Men måste ju försöka varva ner. Försöka finna lugnet inför natten. Att det kommer att gå. Det vet jag. Att jag kommer somna före 11. Verkar ju bli oftare och oftare. En sväng på spikmattan i soffan, framför tv:n. Det är värsta sömnpillret! Hoppas att det går lika fort som vanligt! För i går vaknade jag och var helt dagvill. Trodde att barnen var hemma och att det var söndag. I morse vaknade jag och insåg att jag legat stilla exakt hela natten… igen. Det har skett vid ett flertal tillfällen de senaste veckorna. Att vakna till väckarklockan ser inte så ofta. Men ett tillfälle som morgonen fick mig att tvinga mig själv upp. Jag som brukar studsa upp.

Därför är det skönt att känna energin i kroppen. Bara att hoppas att den finns kvar i slutet av veckan.

Nu ser jag fram emot morgondagen. En underbar friskvårdspromenad i tvärgrupper F-3! Det är nåt som brukar uppskattas!

Men nu ska jag bara återfå värmen! För Brrrrr snack ska alltid avslutas under filten. På en spikmatta. Framför tv:n. Tack snälla underbara F!

Kram Anna

2 thoughts on “Brrrrr snack

  1. Oj vad du fixat härinne, trevligt och sånna promenader ger massa energi, härligt härligt, hoppas du fått upp värmen nu.

    Kram

  2. Vad nytt och fint och fräscht det är här inne. Kul!

    Och bra att du har energi, det behövs, speciellt i kylan.
    Kram

Kommentera

