Traskande

Ett glädjande återseende. En varm människa! Hade den enorma glädjen att återse en vän idag. Kände hur hela jag lyfte. Kände ett jubel växa inom mig.

Att kunna sitta ner och bara småprata en stund. Om än bara för ett litet ögonblick. Det fick mig att ladda. Vi hann med både glädjeämnen och sorger. Vad vi gått igenom och vad som komma skall.

Vet att min vän är klok. Vet att hon är att lita på. Då kan man verkligen slappna av. Bara låta batterierna laddas.

Och ja! Vi hann prata karlar. Förstås. Att det finns nån där ute. Kanske till och med i cyberspace. För mig. För de singlar som önskar. Att det är viktigt att landa. Att känna efter vad som är viktigt. För mig. Att öppna de dörrar som jag stänger och låser i vanliga fall. Att det finns nån som traskar omkring. Knackar på och vill in. Hos mig.

Hur viktigt är det inte att våga. Våga släppa in personer nära. Det är ju det jag har svårt med. Att öppna upp. Utan datorn. Utan skyddsnätet i deleteknappen. Ett mål. Att våga både öppna dörrar för de som traskar förbi. Ett annat mål. Våga prata med den som knackar på. Varför inte ett tredje mål? Att finna telefonen som ett verktyg att ta kontakt med folk. 🙂

Så jag ser fram emot fler besök. Ser fram emot IRL samtal och bör öva på telefonsamtal. För jag vet var jag sitter idag. Men vem vet hur framtiden ser ut? Kanske jag vågar ringa till dig…

Kram Anna

2 thoughts on “Traskande

  1. Är det så? Du har ju sånt otroligt ordförråd, så man trodde inte du tyckte att det var svårt att prata heller.. Vad tror du det beror på? Jag ärsäker på att du kommer över det så småningom, tills dess kan du prata och lära känne människor här på nätet, med deliteknappens trygghet.. din dag kommer ska du se!! Kramiz m

  2. Visst är det mysigt att umgås med människor utan datorn 🙂
    Det är nåt jag saknar och jag försöker öva mer på, av olika anledningar har jag valt bort mina vänner tidigare. Pga ingen ork och energi…

    Vad mysigt för dig att få möta en gammal vän 🙂
    Kramar

Kommentera

