Snöoväder

Tyckte att gårdagen sprang bort. Hann ju inte ens sätta mig vid datorn! Men vad ersatte jag en datakväll med? Jo jag fick en extra kväll med mina darlings! Deras far skulle på hockey. Jag ställde ju självklart upp! Har jag inget speciellt så blir en barnkväll en liten krydda på moset!  🙂

Visst hade jag sett varningarna om att det skulle bli oväder. Visst hade jag hört meteorologerna berätta om både vindstyrkor och nederbörd i form av fruset vatten! Men min lilla golf var både vindpinad och översnöad när jag närmade mig parkeringen efter en heldag på jobbet! Till historien tillkommer även att vår parkering har nåt som kallas mjuk el i motorvärmarstolparna! Det finns alltså inget tidur att ställa in för avresa. Utan man stoppar in motorvärmarkabeln och om det är en dag där det är lite varmare. Då skickas elen ut med långa mellanrum. När det var kallare än denna dag. Då var det kortare intervaller. När det var som kallast så gick den mer eller mindre hela tiden.

Så idag när det var relativt varmt. Bara nån minusgrad. Så kom jag till en bil som var översnöad och dessutom nerisad. Varför har jag inte kommit på att stänga av kupévärmaren? Då hade jag sluppit isburen. För inte blir det bra att låta bilens kupévärmare puls värma den lilla golfen en hel dag. Då smälter snön som blåst ner. Snön som smälter fryser sen till is. Och bildar stora kakor… Tack och lov att jag tog mig in i den lilla bilen…

Annars går den som ett skott! Det fick vi veta i går. Den är så härlig att köra. Likt en liten gocart! Den passar mig som handen i handsken! Än så länge behöver jag ingen större!

Så i detta snöoväder som fick de flesta bilister att köra 70 på 110 väg. Detta snöoväder som fått en långtradare att följa mitträcket i stället för att följa vägen. Detta snöoväder som nu får mig att bara krypa in under filten och ta det lugnt… Eller rättare sagt att koncentrera mig på kvällsjobb och Dan Brown…

Ta hand om er där ute i ovädret!

Kram Anna

2 thoughts on “Snöoväder

  1. Vi fick inte alls så mycket snö som de lovat, så kaos är fel ord! Idag skiner solen och jag har varit ute på en härlig promenad! Kramiz m

Kommentera

