Magisk lägenhet

Vet att jag inte är en mästare i att leta. Vet att det är ett visst handikapp. Faktiskt. För jag hittar ju aldrig nåt viktigt. I alla fall inte det som jag söker. Ofta. Men inte alltid.

Sist jag hade borta nåt var Adrians extraväska. Den jag packar alla extrautekläder. Sökte. I den enorma lägenhet, denna 2:a utgör. Tyckte att jag gått igenom den både en och två gånger. Lyft på både det ena och det andra. Dammsugat både under och över. Ändå var den borta. Tills jag fann den. Efter två dagar. Under sängen. Under en Ikeapåse. Du vet den blåa.

Men jag tror att detta slår allt. Har alltid full koll på alla biblioteksböcker jag lånat. De ska stå i min Expedithylla när man inte läser dem. För att det ska underlätta när de ska samlas ihop för återlämning. Men under julen så följde de med både hit och dit. Samma sak varje år. Det försvinner nån. Denna gång saknade jag både en skiva och en bok. Har letat dessa om och om igen. Fått kravbrev nummer två. Börjar leta ännu en gång. Glad över att det är barnböcker. Då slipper jag ju avgiften. Men ack så förnedrande. Att inte hitta.

Idag kom lilla Bellastina. Glad i hågen och hade funnit skivan hos pappa. Vi blev otroligt lättade. Stoppade ner alla bokbussenböcker vi hittade. Nu skulle mamma kunna återlämna den förlorade skivan! Jippie! Så gick vi en sväng till. Dammsög. Letade. Lyfte och sökte. Men den saknade boken. Den är spårlöst borta. Men att det måste handla om magi. Det vet ni nog redan. För lägenheten är magisk. 64 kvadratmeter som bara kan svälja och gömma saker. Det är inte normalt. Vi har bara 2 rum och kök. Ändå försvinner det saker. Sen heter ju den försvunna boken ”Häxans blod”. Det är ju inte konstigt att lägenheten inte tycker att den ska få existera…

Frågan är bara… hur mycket kommer detta kosta mig i slutänden… lr handlade det om att vi hittar den när jag flyttar ur denna magiska 2:a…

Kram Anna

2 thoughts on “Magisk lägenhet

  1. Oj då, det kanske är en liten häxa i lyan:) Saker och ting brukar komma fram när man minst anar det. Jag har också ett hem som tar och gömmer saker…ibland tror jag vi har ett lite spöke här hemma.
    Hur mår dina fötter nu? Låter som en underbar helg i naturen.
    Kramar

  2. Jadu, det är något magiskt med grejer som bara försvinner…=) Jag har ett stort hus som sväljer det mesta (eller här handlar det mest om en sanslöst förvirrad mamma som inte har koll på något och att saker inte har en bestämd plats) och man vet aldrig var man hittar nåt.
    Men du.,..det kan ju faktiskt ha med titeln att göra, precis som du säger…=)
    Kram och lycka till med letandet, hoppas det ger frukt!

Kommentera

