Luft

Försöker få åt mig andan
Du får mig ur balans
Försöker få lite luft
Du passerar mig nånstans
Försöker fånga en syremolekyl
Vad är det som pågår
Försöker dra ett andetag
Funderar på vad försiggår
Försöker mig på en inandning
Men vet att det är du
Försöker trots allt att leva
Mitt hjärta är till salu
Försöker finna en utväg
Men ser dig  iväg gå
Försöker tänka framåt
Ett liv ett ständigt eldorado
Försöker få luften att räcka till
Vet att du ler en stund
Försöker samla mig
Jag ler åt vårt förbund
Finner en molekyl
Tar den snabbt och ser
Du får ett skratt bredvid
Och hjärtat det bultar mer

Kram Anna

Kommentera

