Återhämtningshelg

Vila
Lugn
Ro
Promenader
Soffnötning

Det har varit en bra fredagkväll. Det har varit en härlig lördag. En riktig återhämtningshelg faktiskt. Kände att jag behövde vila. Behövde lugn och ro. Långa promenader med kloka och vänliga människor är en riktig terapi. Både prata och lyssna på andra. Det är en lisa för själen. En lättnad. Tröst. Balsam för en något hugad själ. Att då i samma veva kunna återgälda det åt promenadvännen. Det är både givande och tagande. Me like! Att det dessutom sker i motions syfte. Samtidigt! Det ger ju dubbelverkan! Både fysiskt och psykiskt!

En start vecka efter jul är alltid full av engagemang. Måste tänka före efter under. Hela tiden före efter under. Att då få en vilsam helg. Lugnet. Det önskar jag alla.

Jag vet dock att det kommer helger när jag önskar sällskap. När jag behöver nån att prata med. Nån att dryfta livets hemligheter med. Utan i samband med motion. Känner att festkommittén måste ordna nåt. Vi behöver trevligheter. Vi behöver skratta och le.

Så nu laddar jag för promenad nr två för dagen. Väntar på en underbar samtalspartner! Sen landar jag nog i soffan igen. Får se vems soffa det blir denna kväll! 😉

Hur har din dag sett ut?

Kram Anna

Kommentera

