3 B

Vilken dag! Det blev verkligen en toppen dag! En dag jag hann fundera en hel del på igår. Hur skulle det bli? Hur skulle det gå?

Nu sitter jag här. 3 B check!

Först fick jag upp barnen tidigt. Allt för att vara förberedda och klara. Hade sån tur att de fick vara hos deras älskade farmor.

Första anhalt var bilaffär. Hade redan bestämt mig. Det fanns en bil jag bara skulle ha. Den var bra. Den var fin. Den skulle bli min! Och det blev den! Min fina Golf. Mörkblå. Årsmodell -00. En 2.0. Highline! Me like! Första B check!

Tågade in till nästa affär. Började gå igenom dess sortiment! Det fanns ju så mycket att välja på. Testade. Satte tillbaka. Testade. Sparade. Sen blev jag insläppt till dess inre. Hälsade på optikern. Vänlig och trevlig var han. Det var första besöket hos dem. Han undersökte. Konstaterade att det enbart var en liten förändring på synen. Att det mest var för syns skull jag skulle byta. Det var ju 4 år sen sist. Ut och fortsätta leta. Fick smakråd av xmaken. Fann två otroligt fina bågar. Ett par plast. Ett par metall. Två till priset av ett. Kan det bli bättre? Brillor. Andra B check!

Tredje anhalten som var inbokad var en mil bort. Blev ett bra möte. Satt och nickade. Satt och sade ja. Satt och funderade. Satt och räknade. Satt och log. För vi hade ju gått igenom allt kvällen innan. Vi visste hur vi skulle göra. Vi visste ju hur vi skulle gå till väga. Så vi satt och nickade. Höll med. Skrev under. Vår bankman fann att det ser bra ut. Vår bankman fixade det sista. Nu har jag min egen ekonomi. Nu står jag på egna ben. Nu är det sista steget taget. Tredje B check!

Att jag och Rikard är vänner hjälper till. Att vi har samma syn på det mesta. Gör ju livet enklare. Så tack vännen! Tack för hjälpen idag! Tack för smakrådet! Tack för att vi fick denna otroligt fina dag! Kall var den. Men den var bra!

Nu har jag kollat igenom allt! Alla 3 B! Check! Bilen, brillorna och banken!

I morgon är det 1 B! Barnen check!

Kram Anna

2 thoughts on “3 B

  1. Det låter som en väldigt produktiv dag idag! Själv har jag suttit i soffan och läst. Inte så produktivt kanske men härligt…..

  2. Vad skönt att det gick så bra med dina 3 check igår 🙂
    Det är så skönt när det klaffar…

    Hoppas din dag blir fin !
    Kramen

Kommentera

