Ekonomikoll

Så var dagen när min ekonomi skulle granskas. Att komma fram till mitt bankkontor är alltid trevligt. Trevligt litet kontor. Man känner alla. Tjoar på en och skrattar tillsammans med dem.

Så hamnar man i stolen. Sitter framför min bankman. Vet att det inte är nåt stort. Vet att det inte är nåt farligt. Men allvarligt. Det handlar ju om min ekonomi.

Får höra att det är helt ok! Att jag inte kommer att gå under. Det låter som om det ser riktigt bra ut. Men kommer jag att ha råd att köra en lite nyare bil? Enligt min bankman så handlar det bara om att hitta bilen jag vill ha… Inom rimliga gränser förstås. För vem vill inte ha den värstastevärsta? Men en lagom ny bil…

Så nu sitter jag här och har ekonomikoll. Även om julen knackar på dörren!

Kram Anna

6 thoughts on “Ekonomikoll

Kommentera

