Jag och mina fötter

Ja. Vad ska jag säga. Det är något allvarligt fel med mina fötter. Vet att de inte ser ut som alla andras fötter. Vet att jag ärvt tåranlaget efter min älskade mor. Förhårdnader som snart är likt betong. De spricker och gör ont. Om jag inte sköter om dem och smörjer. Filar och masserar.

Men problemet är att jag aldrig fixar det. Jag ids inte. Jag orkar inte. Jag glömmer. Jag har fullt upp med annat. Ja ni vet hur det kan bli. Sen sitter jag där med min fotfil och filar så händerna blöder.

Vet att de fula fötterna inte mår bäst. Vet att nagelsvampen är ett h-vete att få bort. Vet att tårnas leder lätt blir inflammerade och ömmar ibland därför. Som när jag har gått i högklackat…

Denna gång hade jag turen. Att bli ”kidnappad” ut på en promenad. Att det bara kom plötsligt fick jag tyvärr sota. För inte hade jag de bästa promenadskorna inte. Nu sitter jag här med mina fötter…igen. Denna gång är det under hälen. Vet inte hur många gånger jag har fått skavsår UNDER hälen. Men det är ju jag och mina fötter…

Det positiva (som jag alltid försöker finna i alla situationer) är att jag nog blir tvungen att gå i högklackat i morgon. För det är inte en skön känsla att lägga ner hela min vikt på hälarna. Jag smyger runt på tå… Tills tålederna säger ajajaja! Hahahaha!

Kram Anna

Kommentera

